de 13e dag ( verdeling actie ) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu de 13e dag ( verdeling actie ) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

de 13e dag ( verdeling actie )

Blijf op de hoogte en volg Luuk

11 April 2014 | Litouwen, Panevėžys

Vandaag was de eerste dag dat ik me een beetje beter voelde. Heb me de afgelopen 2 dagen echt beroerd gevoeld. Gelukkig ging het vandaag beter. Ben sochtends vroeg naar Dalia gegaan om het een en het ander te regelen voor de spullen zodat dat geregeld is. Aankomende woensdag ga ik op pad met Dalia naar een grote supermarkt in een dorpje buiten panevezys zodat we goedkoper spullen kunnen halen. De prijzen zijn hier ook best wel gestegen als ik kijk naar vorig jaar dus ik zal de korting ergens anders vandaan moeten halen. Er zijn 5 instellingen die nieuwe spullen gaan krijgen , die deze ook echt nodig hebben. Dat zijn het weeshuis, JDC de instelling voor mensen met een beperking, Pradine de basisschool, Sint jozef tehuis voor bejaarden zonder geld of iets en het revalidatiecentrum voor zwaargehandicapte kinderen. Voor deze 5 instellingen ga ik op pad. Het vervoer is geregeld en morgen zal ik een afspraak hebben met de directeur van het bejaardentehuis zodat ik een beeld kan krijgen wat er echt nodig is in het bejaardentehuis . Na veel gepuzzel ben ik nog even naar huis gereden om nog wat kleren in de was te gooien en heb ik even wat gegeten. Ik had niet veel tijd want om 2 uur moesten we alweer bij kranto staan zodat we konden beginnen met de eerste litouwse les. Voortaan hebben elke vrijdag lessen. Dit om ervoor te zorgen dat we ons verstaanbaar kunnen maken. We kwamen aan bij kranto en niet veel later starten de les. Het waren veel woorden die ik nog wist omdat ik vorig jaar ook deze lessen heb gehad. Het was goed om even te herhalen en we kregen woordenlijsten mee om de eerste paar dingen te leren. Het zijn vooral moeilijke klanken om uit te spreken wat ik merk is dat ik er minder moeite mee heb dan de andere. Dit komt denk ik vooral omdat ik er al 10 weken heb gezeten. Na de litouwse zijn we naar huis gegaan en hebben we het weekend ingeluid met gek doen in ons appartement. Een beetje darten en ontspannen savonds volgende erna. Morgen en overmorgen weekend. Ben benieuwd, tot morgen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 187
Totaal aantal bezoekers 19765

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: