de 7e en 8e dag (weekend) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu de 7e en 8e dag (weekend) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

de 7e en 8e dag (weekend)

Blijf op de hoogte en volg Luuk

06 April 2014 | Litouwen, Panevėžys

De 7e dag ( Zaterdag 5 April )
Vandaag was het de eerste dag dat we konden uitslapen. Ik werd rond een uur of 10 wakker en heb nog 2 uur in bed gelegen om te relaxen. Vanaf vandaag waren we op onszelf aangewezen omdat paul vandaag om half 9 is vertrokken richting huis. Het echt avontuur kon nu dus beginnen. Het 2e avontuur volgde al snel omdat we zelf gingen koken voor de eerste keer. Marc en ik gingen de aardappels schillen en de dames maakte het vlees en de salades klaar. De aardappels zagen er uit alsof ze al een keer gegeten waren nadat we ze met een mesje hadden geschild. Het was dus niet een succes. De prullenbak is er blij van geworden, is er tenminste 1 ‘buikje’ door gevuld. Het vlees is wel gelukt en dat zouden we gaan eten s’avonds. In de tussentijd ben ik nog even met Ruben naar de Adidas winkel gelopen omdat hij een broek nodig heeft. In die winkel is alles en stuk goedkoper dan in Nederland maar ik merk dat de prijzen alweer omhoog zijn gegaan als ik het vergelijk met vorig jaar. Ik ben thuis gekomen en heb de spullen weggezet, vervolgens ben ik met Marc op pad gegaan om friet te halen voor iedereen. We zijn gaan lopen naar een friettent dicht bij ons in de buurt. In de tussentijd dat de friet werd gemaakt hadden Marc en ik het erover hoe het is om weer zo’n lange tijd van huis weg te zijn. Het is weer wennen dat niet alles word schoongemaakt, klaargemaakt en gewassen door thuis. Ik vertelde hem ook dat het vorig jaar echt even wennen was maar dat je er zo aan gewend was. De friet was klaar en we zijn naar huis gelopen. Thuis hebben we gezamenlijk gegeten en de kip was goed binnen te houden. We hadden erna niet veel tijd meer om te relaxen want we werden om 9 uur verwacht bij de ‘volunteers’. Dat zijn jongeren die net klaar zijn met hun studie en die voor 10 maanden ergens gaan werken. We kwamen aan en hebben kennis gemaakt met elkaar en wat gedronken. Na anderhalf uur wilde de meeste gaan stappen en zijn we met heel de club naar Aragvi geweest. Dat is de club waar we vorig jaar elke keer naartoe gingen als we gingen stappen. We kwamen aan en het was super om een aantal vrienden daar weer terug te zien. Het was een gezellige avond geworden die tot in de late uurtjes doorging. Morgen is de laatste rustdag dan gaan we stage lopen voor het eerst. Tot morgen!
De 8e dag ( Zondag 6 April )
Vandaag werd ik laat wakker na een leuke avond in Aragvi. Heb wat opgeruimd in het huis en ben vervolgens wat gaan werken aan verslagen en draaiboeken voor het C/D kamp dat wordt gehouden halverwege Juni. Dat kamp is voor jongeren die op voetbal zitten bij Unitas’30. Die activiteiten gaan ook allemaal door en zullen ook in elkaar gezet moeten worden. Na wat gedaan te hebben op de computer ben ik naar de winkel geweest met Ruben om nog een keer te kijken bij de Adidas winkel aangezien gister het erg druk was en Ruben had geen tijd om kleren te passen. Hij was geslaagd en we zijn doorgelopen naar de supermarkt (iki) om eten te halen voor s’avonds. Vanavond werd het makkelijk omdat we soep en tosti’s gingen eten. Is makkelijk om klaar te maken en kost bijna niks. We hebben gegeten en zijn vervolgens bij elkaar gekomen om de week te evalueren. Wat ging er goed, wat ging er minder goed, wat gaan we anders doen enz. Iedereen heeft zijn zegje kunnen doen zodat niemand geïrriteerd raakt en dat we alles uitspreken. Na dit gesprek hebben we samen een takenlijst gemaakt voor de afwas, keuken schoonmaken etc. Die draai ik morgen even uit zodat iedereen even veel doet. We waren klaar met het bespreken van van alles en vervolgens zijn Marc en ik gaan fitnessen. Even lekker nergens aan denken en alleen maar sporten, heerlijk. De komende 2 maanden zullen we ook altijd gaan sporten bij Romantica aangezien dat veel lijkt op fitnessbedrijven in Nederland. Na het Fitnessen zijn we nog even gaan zwemmen bij Romantica en hebben we af gesloten in het bubbelbad. Vanaf morgen gaat het echt beginnen en het is toch wel leuk om te weten dat iedereen er zin in heeft om veel stage uren te gaan draaien. Het is alleen wel zo dat de eerste 2 weken Jessica en ik ergens anders stage gaan lopen omdat de basisscholen vakantie hebben. Ik zal eerst naar Dalia gaan om nog een aantal zaken te regelen voor in ons appartement en vervolgens zal ik gaan starten om een MRT project op te zetten bij pradine. Slaap zacht allemaal en tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 19857

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: