de 9e dag (eerste stagedag) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu de 9e dag (eerste stagedag) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

de 9e dag (eerste stagedag)

Blijf op de hoogte en volg Luuk

07 April 2014 | Litouwen, Panevėžys

Vandaag begon de eerste stageweek. De wekker ging om half 8 en het was dus weer even wat anders dan de zaterdag en zondag waarbij ik kon uitslapen. Ik ben vroeg opgestaan om bij Dalia op haar kantoor te gaan werken aangezien de basisschool 2 weken vrij heeft. Ik heb dus nu genoeg tijd om de geldactie wat ik voor hier heb gedaan uit te voeren. Ik zal in deze twee weken ook met anderen mee gaan zodat die niet alleen naar hun stage plaats hoeven + zie ik dan ook meerdere dingen. Ik kwam aan bij Dalia en na wat bijgesproken te hebben vroeg ze me of alles al was geregeld. Dat was niet het geval want de koelkast en de wasmachine waren nog niet in orde. Dat is vervolgens meteen geregeld zodat we daar ook weer vanaf waren. Ik ben vervolgens gaan werken aan het plan om nieuwe dingen te gaan halen voor verschillende stageplaatsen , aangezien het weeshuis een aantal maanden geleden heel veel nieuwe spullen hebben gekregen ( wat ik overigens niet wist) is ervoor gekozen om andere stageplaatsen ook nieuwe nodige spullen te geven. De indeling staat vast en 5 verschillende plaatsen zullen nieuwe spullen gaan krijgen. Voor dat ik het wist was het alweer 12 uur en ben ik bij het Kranto café gaan eten samen met Ruben en Marc. Na een lekkere salade heb ik bij Kranto school(speciaal onderwijs) een praktijkovereenkomst gegeven vanuit de gemeente zodat het vaststaat dat wij daar stage blijven lopen. Nog even wat spullen gehaald bij de winkel en Thuis wat opgeruimd en het was alweer half 3 uur. De tijd hier vliegt hier voorbij. Om 3 uur gingen we namelijk een toernooitje basketballen tegen middelbare scholieren en leraren van de school. We kwamen aan bij de gymzaal en iedereen was fanatiek bezig aan de warming-up en wij als Nederlandse studenten stonden op ons gemak een balletje over te gooien naar elkaar. We hebben 3 wedstrijdjes gespeeld van 10 minuten tegen de dames, jongens en leraren van de middelbare school. We wonnen alleen van de Leraren, de rest gelijk gespeeld en verloren. In Litouwen is basketbal de meest beoefende sport, in Nederland is dat voetbal. Bijna iedereen speelt hier bijna basketbal, het niveau lag dus ook best hoog! Na het toernooi heb ik nog wat nummers uitgewisseld zodat we voortaan altijd kunnen gaan sporten met de middelbare scholieren aangezien die een jaar of 18 zijn. Iedereen was moe na het toernooi en eenmaal thuis hebben we besloten om te gaan eten bij de grill king, dat is een nieuw restaurant die er vorig jaar nog niet was. Het was erg lekker en hier zullen we nog wel een aantal keer naartoe gaan. S’avonds heb ik nog even gestofzuigd want het was mijn beurt daarvoor en nog even geskypt met thuis. Morgen dan ga ik met Jessica mee naar het Speciaal onderwijs aangezien ik normaal bij Pradine de basisschool stage zou hebben. Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 19858

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: