dag 18 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 18 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 18 litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

11 April 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 18 ( 10 april )
Vandaag was het een aparte dag. Ik ging vandaag namelijk weer stage lopen op de school pradine maar dan helemaal in mijn eentje. De wekker ging weer om half 8 en ik heb vervolgens weer gedoucht en wat gegeten. Ben richting school gelopen en nog wat met Lina gesproken. Ik merk dat mijn engels echt voorruit gaat! Zeker als ik alleen ben en niemand heb die me kan helpen dan lukt het heel goed. Ik begon aan de eerste groep en dat zijn de al wat ouderen kinderen. Ik liep naar boven om alvast in de gymzaal te zijn. Was er 1 of andere les van ballet waardoor de gymles moest uitwijken naar 1 klaslokaal. Het was heel gek aangezien er maar een paar dansers waren en de klas die gym moest krijgen is heel erg groot. De les bleef wel hetzelfde maar liep eigenlijk helemaal niet goed omdat tikkertje met 20 kinderen in een ruimte van 10 bij 10 niet werkt. Ik heb weer wat gekeken en ook nog wat meegedaan met de gymlessen. Dat was erg leuk en ook de kinderen vonden het leuk! De 2de les waren er wat jongere kinderen maar ik heb mezelf niet kunnen voorstellen aangezien niemand engels sprak. Na de start kwam er een jongere meid van rond de 20 binnen die me de hele dag moest begeleiden en dat was mijn tolk. Ze vertaalde alles voor me en ik had dus toch nog een kans om me voor te stellen. Ik heb vervolgens aan de kant gezeten en veel met Loreta ( de vertaalster ) gesproken. Ze heeft me verteld waar ze altijd uitgaat, waar je het beste kan eten en wat ik allemaal kan doen met de rest in Panevezys. Met de pauze heb ik ook niet in de kantine gegeten maar samen met Loreta in een kantoor. Eindelijk een beetje rust want de kinderen zijn zo enthousiast dat je niet 1 moment op adem kan komen. Eenmaal klaar met eten kon ik beginnen met het voorbereiden van de les. Loreta vroeg in de gymzaal of ik piano kon spelen dus ik liet een aantal nummers horen die ik me nog kon herinneren van de middelbare school en toen vroeg ze me of ik het haar kon leren. Dus toen heb ik het haar uit gelegd maar ze werd ook heel erg verlegen ervan! Toen we het eerste stukje van ‘vader jacob’ doornamen kwamen de kinderen binnen en moesten we stoppen. Ik heb mezelf voorgesteld en heb geobserveerd. De juffrouw vroeg na de warming-up of dat ik een spel kon geven, iets wat ik in Nederland ook altijd gaf. Dat wilde ik wel en vervolgens heb ik een spel gegeven waarbij de kinderen moesten zitten, staan, liggen en ook schreeuwen. Dat laatste was de juffrouw niet gewend. De kinderen ook niet maar die vonden het geweldig. Ik kon me dus helemaal laten gaan en de vertaalster durfde me niet meer aan te kijken omdat ze heel verlegen was. De kinderen hebben me bedankt en de laatste les ging eigenlijk hetzelfde. Het was heel leuk om les te geven omdat het mij niet zoveel uitmaakt als de kinderen lachen, integendeel ik vind plezier juist het belangrijkste van de gymles. Na de stage heb ik nog even Loreta het liedje uitgelegt en ben vervolgens richting huis gelopen. Heb de afwas vervolgens gedaan en nog even aan mijn verslag gewerkt . Ik ben vervolgens samen wat gaan eten met David savonds en heb bij de adidas winkel ook een nieuw trainingspak met alles erop en eraan gekocht. Het is goedkoper dan in Nederland dus zeker de moeite waard! Na dat we klaar waren hebben David en ik nog even een filmpje gekeken en zijn we weer gaan slapen. Morgen weer naar dalia toe en ben benieuwd hoe het weeshuis weer zal zijn!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 19860

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: