dag 17 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 17 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 17 litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

10 April 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 17 ( 9 april )
Vandaag was het de 2de dag dat ik weer op de basisschool les mocht gaan geven. Alleen dan niet samen met Lianda zoals gisteren. Nu ging ik samen met Lotte op pad. De wekker ging om half 8, even snel gedoucht en nog wat gegeten. Lotte en ik zijn vervolgens op ons gemakje naar de basisschool toegelopen want we hadden tijd zat. Eenmaal aangekomen op de basisschool hebben we onze jassen opgehangen en zijn we naar de gymzaal toe gegaan, benieuwd welke klassen dat we vandaag allemaal zouden gaan krijgen. We begonnen met een groep die al wat ouder was en waar ook al kinderen in zaten die ook al een paar woorden/zinnen engels konden praten. Deze kinderen probeerde ook met ons te communiceren, was erg leuk om te zien dat ze de moeite namen om ook tijdens de les alles uit te leggen. De juffrouw was ook heel erg vriendelijk en nam elke keer de moeite om alles uit te leggen. De klas deed allerlei vormen estaffette, was goed om te zien dat de kinderen ook zichtbaar moe werden. De klas ging weg en Lotte en ik hebben even wat nabesproken en tegelijk waren we aan het wachten op de volgende groep. Dit was heel erg leuk want het waren de jongste kinderen van de school. Ze kwamen binnen en elk kind had een tas op hun schouder. Ze hadden vandaag namelijk een toeristenles. Het was heel leuk om te zien dat de juf goed inspeelde op de doelgroep. De kinderen vonden het heel leuk, zeker toen Lotte en ik onze tassen aandeden en vervolgens met ons enthousiasme meededen. De juf liet de kinderen en ons van alles doen, strekken, estaffette, balanceren enz. Het was een leuke groep en de kinderen vonden het in het begin moeilijk om contact te leggen met ons maar dat werd gedurende de les veel minder. We hebben nog een groepsfoto gemaakt samen met de kinderen en vervolgens hebben ze de les verlaten. Na deze les zijn Lotte en ik even snel naar beneden gegaan en hebben we even snel een boterham gegeten omdat je merkt dat het wel heel veel energie kost. Je bent de hele tijd in beweging en je beweegt meer als dat je zelf denkt. We zijn terug gelopen en konden vervolgens beginnen aan onze 3de les. Deze kinderen waren ook weer wat groter en sommige beheersten ook al een beetje de engelse taal. De les was bijna hetzelfde als de eerste alleen de eerste leraar had een hele andere visie op het lesgeven als deze juf. Deze juffrouw was erg fanatiek en was erg bezig met het plezier. Dit was ook de eerste juffrouw die ik heb zien lachen, echt oprecht. De andere 2 lessen waren veel hetzelfde met de 1ste les. Ook deze keer waren even oud en sommige beheersten al de engelse taal. Wat wel duidelijk zichtbaar is op de basisschool is dat de vormen heel erg leuk zijn maar de kinderen leren er niets van. Het is eigenlijk meer bewegingsrecreatie, want de kinderen leren er heel weinig van. Na dat Lotte en ik klaar waren bij Pradine zijn we terug gelopen naar het appartement want ik moest opschieten omdat ik weer doormoest naar het weeshuis. Eenmaal aangekomen bij ons appartement liep David meteen mee. We liepen richting de bus en eenmaal aangekomen bij de bus moesten we wachten maar de bus waar we op moesten wachten die kwam maar niet dus hebben we heel het stuk moeten lopen. Is niet erg met David want buurten kunnen we wel. Eenmaal bij het weeshuis was het weer veel hetzelfde. Tafeltennissen, fitnissen en boksen. We kunnen niet echt lesgeven nu er nog zoveel sneeuw ligt. Het enige wat we kunnen doen zijn de kinderen helpen met fitnissen, boksen of een potje tafeltennis met ze spelen. Het is echt leuk want de kinderen kunnen wel tafeltennissen, voor al de ouderen maar ze kunnen me gelukkig nog niet verslaan. We hebben weer nieuwe woordjes geleerd in het litouws. Het gaat steeds beter hier. Na dat we klaar waren zijn David en ik doorgelopen naar de Chili Pica om een pizza te eten en vervolgens weer terug naar ons appartement. Ik ben weer even gaan slapen want het zijn wel hele intensieve dagen. Eenmaal weer wakker hebben David en ik nog wat geluierd en een beetje op de laptop gezeten. Daarna was het tijd om te gaan slapen want morgen is er weer een dag bij de basisschool maar dan sta ik er alleen! Ik ben echt benieuwd!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 171
Totaal aantal bezoekers 19836

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: