dag 2 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 2 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 2 litouwen

Door: luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 Maart 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 2 (25 maart)
Dag 2 begon vroeg, Om half 9 stond Heidi voor de deur om weer op pad te gaan. We zijn gaan lopen richting het gemeente huis om kennis te maken met onze Moeder hier in litouwen genaamd Dalia. We hebben ook kennis gemaakt met onze andere moeders hier Vilma, Elena. Na de eerste contacten met onze nieuwe moeders gingen we op pad naar de nieuwe stage adressen. Ik dacht dat het heel moeilijk ging worden om contact te leggen maar ik ben gelukkig mijn engelse taal nog niet kwijtgeraakt en het communiceren ging makkelijker als verwacht. Het eerste stage adres is Kranto primary basisschool. Dit is een school voor kinderen met een gedragsprobleem(moeilijk opvoedbare kinderen). Het was een aparte ervaring omdat er 2 Meesters waren en 16 Juffrouws. 1 man was de gymleraar en de andere was de directeur van de school. De andere waren allemaal docenten van de klassen. Toen we klaar waren daarmee zijn we doorgegaan naar het 2de stage adres. Kranto PDC heet het huis voor mensen met een beperking. Dit zijn oudere mensen die Geestelijke of lichamelijke problemen hebben . We zijn rondgeleid door een vrouw met het syndroom van down. Was een leuke rondleiding alleen het is niets voor mij omdat met dit soort mensen te gaan werken omdat dit niet helemaal mijn ding is. Na de rondleiding zijn we doorgegaan om iets te eten ergens. We hebben bij een cafe op de hoek gegeten, dat was erg lekker maar het duurde verschrikkelijk lang. We moesten daarna haasten om naar het laatste adres te bezoeken namelijk Pradine de basisschool. We werden rondgeleid en het was een mooi groot gebouw. Het bleek namelijk een oud ziekenhuis te zijn wat omgebouwd was tot een school. Deze school heeft best veel materialen(foto) en een redelijk grote gymzaal. Dit is ook een stageplaats waar ik zelf heel graag stage zou willen lopen omdat dit ook de school is waar ik voor leer op school. Na de basisschool zijn we gaan boodschappen gaan doen omdat we nog het 1 en het ander nodig hadden. Daarna naar huis toe. De dames zijn gaan slapen en David en ik hebben heel de keuken schoon gemaakt , alle kastjes, planken en bestek. Alles was namelijk niet erg schoon of er zat schimmel op. Om 5 uur waren we ongeveer klaar en gingen we onszelf omkleden voor het eten. We gingen weer eten bij Picca’s, hetzelfde restaurant als daarvoor. We zijn na het eten terug naar huis gegaan en hebben thuis nog een aantal spellen gedaan. Dit was erg leuk omdat Heidi ook van de partij was vervolgens zijn we na een aantal uur gaan slapen omdat we nog 1 stage adres moesten bezoeken namelijk het weeshuis maar daar vertel ik morgen wat over.

  • 27 Maart 2013 - 21:08

    Carolien Lambregts:

    Hey luuk
    je bent de eerste dagen al goed doorgekomen al waren ze wel druk en vermoeiend zo te lezen. maar als je direct je draai n beetje gevonden hebt dan wordt t vast wat rustiger. Ik wens jou veel succes bij je stage. je bent n bikkel hoor want in zo'n weeshuis werken lijkt me pittig. geniet er lekker van en ik ga je via deze site volgen.

    gr Carolien en fam!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 522
Totaal aantal bezoekers 19863

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: