dag 3 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 3 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 3 litouwen

Door: luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 Maart 2013 | Litouwen, Panevėžys

Vandaag zijn we iets later gestart dan gisteren. We begonnen nu om 10 uur met het bezoeken aan ons laatste adres namelijk het weeshuis. Het was erg indrukwekkend om te zien hoe het ingericht was. Het heeft heel veel weg van een kinderbso alleen nu zijn er ook nog slaapkamers voor de kinderen. De kinderen kwamen op je af lopen om geknuffeld te worden of om mee te spelen. Dit was heel leuk maar ook confronterend omdat die kinderen denken dat wij ze misschien meenemen en dat wij hun een thuis geven. We zijn kort daarna door gegaan naar de supermarkt en nog wat spullen gehaald zoals wasmiddel en nog wat andere kleine dingen. Dit hadden we gehaald op een markt in panevezys. David en ik wilde broodjes halen dus we moesten 11 Litas afrekenen (bij een kraam op de markt). We gaven er 12 en de vrouw wist niet wat haar overkwam toen we vertelden dat ze die ene lita(30 cent) mocht houden. Ze wist zichzelf helemaal geen houding te geven. Dit geeft wel aan hoe arm sommige mensen zijn omdat het voor ons weinig geld is maar voor de mensen hier is het wel veel geld. We zijn naar huis gegaan en hebben doorgenomen met Heidi welke stage plaatsen er zijn en iedereen kon aangeven wat hij/zij leuk vond. Heidi heeft daar een tabel voor gemaakt .

Ik loop in het totaal 24 uur per week stage op 3 verschillende stage adressen , Op de Basisschool Pradine, bij het weeshuis en bij de basisschool van kranto.Na dat we alles besloten hadden is Heidi naar haar eigen hotel gelopen en de rest is gaan slapen. Rond 5 uur werd iedereen wakker en hebben we onszelf snel moeten omkleden want om 6 uur stond Heidi al weer voor de deur want we gingen eten met onze nieuwe litouwse moeders dit alles op kosten van het Cios. Iedereen had lekker gegeten en het was erg gezellig. We zijn na het etentje nog even gaan kijken voor een soort kelder waar veel jongeren bijeenkomen op de zaterdag avond om te stappen. Dit onder begeleiding van Vilma en Dalia. We zijn meteen doorgelopen naar ons appartement en hebben nog 1 film gekeken en daarna ben ik gaan slapen. Dit was mijn breekpunt omdat het wel heel vermoeiend is , zeker omdat er geen structuur inzit en het zijn veel indrukken die ik ineenkeer krijg.

  • 27 Maart 2013 - 17:09

    Adrienne Huijbregts:

    Hee Luuk,

    Da is lang geleden dat ik je heb gezien of gehoord maar via Facebook kwam ik erachter dat jé stage loopt in Litouwen.
    Een hele belevenis,lijkt me zo onwerkelijk.
    Het is leuk om je verhalen te lezen en je te volgen hoe het gaat.
    Echt super voor je dat je deze stage mag(moet) doen.

    Groetjes,Adrienne Huijbregts
    ( heb bij Arie en Marga gewerkt mar da is al weer 2 jaar dat ik weg ben)

  • 27 Maart 2013 - 21:52

    Hannie Beuker:

    Hoi Luuk,
    Net binnengevallen vanavond......en ik was wel heel nieuwsgierig naar jouw ervaringen....en gelukkig mocht ik mee kijken. Kan me voorstellen dat je dit confronterend vindt....is ook niet nix...hier vragen de kinderen en krijgen ze (bijna) alles. Dat is wel anders waar je nu bent. Ik ga je volgen met je verhalen.....Geniet van de dingen die langskomen en probeer andere dingen in te vullen zoals ze daar beleefd worden. Groet vanoet Grunn'n.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 465
Totaal aantal bezoekers 19850

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: