de 10e dag - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu de 10e dag - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

de 10e dag

Blijf op de hoogte en volg Luuk

08 April 2014 | Litouwen, Panevėžys

Vandaag begon mijn dag erg vroeg. Om 8 uur werden Jessica en ik verwacht bij kranto. Vandaag ging ik met Jessica omdat Pradine de basisschool nog vakantie heeft en omdat zij anders alleen moest gaan voor de eerste keer. We liepen heel de dag mee met Berute. Dat is 1 van de 2 sportdocenten op Kranto school. Ze was erg enthousiast dat we er waren en ze spreekt ook goed Engels. Ze heeft in het 1ste uur ons uitgelegd hoe ze met de kinderen om gaat en wat voor soort methodes ze gebruikt bij de kinderen. Ze had tijd om dit uit te leggen omdat de eerste groep die normaal les zou hebben nu een excursie had. Het tweede uur begon en er waren 2 kindjes die coördinatie oefeningen kregen. Het was zichtbaar dat de 2 kinderen( 1 jongen en 1 meisje) een beperking hadden. Ze hadden wel veel lol en ik kon lekker gek doen met deze 2 kinderen. Het uur vloog voorbij en het 3e uur begon voor dat ik het wist. Nu kwamen er kinderen binnen die iets ouder waren. 1 kind had er wel moeite mee dat Jessica en ik er waren omdat hij dat nog meer prikkels binnenkreeg en hij kon deze maar moeilijk verwerken. Het uur was zo voorbij en we namen afscheid van de klas en Berute aangezien de volgende 2 groepen ook vakantie hadden. Jessica en ik zijn vervolgens nog even naar het gemeentehuis gelopen om te vertellen dat alles in ons appartement was geregeld nu. Dalia was niet aanwezig alleen Irena, Jessica en ik hebben op ons beste Duits uitgelegd dat de wasmachine het deed. Het leek net tonpraten zo zag het eruit. Jessica en ik zijn doorgelopen naar een nieuw restaurant genaamd ‘Doritos’. Na de lunch zijn we even naar ons appartement gelopen waar ik weer een dag verslag heb getypt, nog even de afwas gedaan en we moesten alweer door naar de volgende afspraak. We hadden om 2 uur afgesproken met zijn allen bij Kristina en Rasa, dit zijn 2 directrices van de kranto school die veel voor ons regelen en die een heel schema in elkaar gingen zetten en hielden rekening met ons( er zou dus was verschoven gaan worden). We hebben ook gelijk afgesproken dat we voortaan elke vrijdag om 2 uur smiddags een Litouwse les gaan krijgen zodat we de beginselen van de Litouwse taal een beetje beheersen. Ik heb deze lessen vorig jaar als enige gehad en dit jaar gaan we die lessen volgen met zijn allen. Dit scheelt een hoop als je ook maar een aantal dingen kan zeggen. We gingen met zijn alle naar huis en hebben nog even wat ontspannen. Savonds zijn we naar Hotel Romantica geweest om wat te sporten; eerst flink afzien in de fitness en vervolgens alles losgezwommen in het zwembad. Het is voor mij wel handig om wat kracht bij te krijgen aangezien ik een test moet afleggen voor de ALO als ik terug kom uit litouwen. We hebben nog even ontspannen in het bubbelbad en de sauna en zijn naar huis gegaan. Morgen is het een lange dag en ga ik een kijkje nemen bij de Clienten van JDC. Ben benieuwd en tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 192
Totaal aantal bezoekers 19755

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: