dag 55 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 55 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 55 litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

18 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 55 ( 17 mei )
Vandaag kon ik uitslapen, althans dat dacht ik want lianda stond vroeg aan onze deur. Haar enkel deed heel erg zeer en ik heb Dalia gebeld en die stond binnen 15 minuten voor de deur met een auto om naar de eerste hulp toe te gaan. We reden naar het ziekenhuis en we werden meteen geholpen. Lianda moest een kamer in samen met Dalia maar Lotte en ik mochten niet mee naar binnen. Lotte en ik zijn vervolgens een rondje gaan lopen in het ziekenhuis en het zag er niet zo uit als in Nederland. Smerige verbanden lagen open en bloot op tafel. Patienten lagen op oude bedjes die in Nederland 40 jaar geleden al afgekeurd werden. Naalden lagen in de open lucht. Het plafon kwam bijna naar beneden. Ik hoop niet dat daar kom te liggen want ik zal dan waarschijnlijk nog veel zieker worden door infecties. Na het onze rondwandeling ben ik samen met Lotte terug gelopen richting lianda en ze kreeg de uitslag van de dokter. Ze heeft haar enkelband opgerekt en moet lang rust houden. Ze kreeg ook 2 briefjes mee voor zalf die ze op haar enkel moet smeren om de pijn te kunnen verdrijven. We zijn naar huis gereden en hebben thuis Lotte en Lianda afgezet. Ik ben met Dalia doorgereden naar de apotheek om zalf te halen en ook zalf voor muskietbeten want die zitten hier helemaal veel. Die zitten hier heel veel met warm weer en het is vandaag 30 graden dus ze bijten ons als gekken. We hebben zalf gehaald en ik heb Dalia een fijn weekend toegewenst want ik zie haar niet meer vandaag. Ik liep naar huis en heb even wat gegeten maar ik moest wel opschieten want de voetbalschool kwam de spullen halen die we hebben ingezameld voor hun. Om half 2 waren ze er en er was 1 man met 1 busje. We hebben de spullen ingeladen en volgende week gaan we ze samen met Dalia uitdelen. Het was klaar en nu was het wachten op het busje van het weeshuis want die kwam een uur later om hun spullen op te halen. Ze kwamen met een grote auto maar die was niet groot genoeg. Heel veel spullen die we hebben ingezameld gaan naar het weeshuis. Ze hebben daarom ook 2 keer moeten rijden. We gaan deze spullen volgende week dinsdag uitdelen met zijn allen. Na al het gesjouw was ik vrij en had ik weekend. Dit was hetzelfde bij andere studenten. We zijn met zijn alle op het terras gaan zitten. Dit deden we bij het cafeetje op de hoek bij ons. Het was heel gezellig en na een tijdje zijn David en ik naar huis gegaan want vandaag stond Hollandse soep en pannekoeken op het menu. Ma en pa die hadden en groot pakket opgestuurd voor David en mij met allerlei soorten spullen erin zoals tomatensoep, stroopwaffels, bifi worstjes enz. De soep die we ook kregen was heerlijk en dat doet ons toch wel een beetje terugdenken aan Holland. Na het eten hebben we gerelaxt op onze kamer. S’avonds hebben we nog even kebab gehaald en geskypt met het thuisfront. Morgen naar de voorstelling in de Cido arena een stadion vol met kinderen. Ik ben benieuwd tot morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 174
Totaal aantal bezoekers 19781

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: