dag 54 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 54 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 54 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

18 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 54 ( 16 mei )
Goedemorgen! Zo, vandaag ging de wekker wel heel vroeg. Ik ben gisteren veel te laat gaan slapen dus ik voelde het vanochtend wel even toen ik op moest staan. De wekker ging om half 7 want ik vond kwart over 6 wel iets te veel van het goede. Ik moest wel haasten maar om half 8 stond ik weer netjes op tijd op de Russische school (middelbare school). Ik liep naar het engelse lokaal en heb uitgelegd gekregen wat ik moest gaan uitleggen aan de leerlingen. Het was nu alleen nog wachten op de leerlingen zelf. Om 8 uur ging de schoolbel en de leerlingen waren allemaal netjes op tijd binnen. Ik sprak met ze af dat we even gingen knallen en tussen door het ‘telefoonmomentje’ hadden. Dat zijn 5 minuten waarbij de kinderen even mogen smsen, whatsappen, facebooken enz. Na die 5 minuten mag ik geen telefoon meer zien. De les begon en ik had een luisteropdracht gemaakt met de muziek van nu. Dat houd in dat de volume knop lekker vol open werd gedraaid en dat de kinderen moesten dansen of mee zingen. Dit werd vervolgd door grammatica,Het telefoonmomentje en een leesopdracht. De les vloog voorbij en aan het einde van de les ging 1 kind de klas uit en die kwam later naar me toe met 3 mooie witte rozen. Alle kinderen hadden geld ingelegd om me te bedanken voor de les. Ze hebben zelf heel weinig geld maar ze wilden me graag bedanken. Ik heb ze zelf ook bedankt, een foto gemaakt met ze en ook afgesproken dat ik de 30ste terug kom om echt afscheid te nemen. Na de les ben ik doorgelopen naar de gymlokalen. Daar waren al een aantal kinderen aan het wachten. De les van gym ging heel snel. We hebben met heel de klas gevoetbald en ook weer afgesloten met een groepsfoto. Dit geld ook voor de laatste klas die ik had. Na de Russische school ben ik doorgelopen naar Dalia toe gelopen om nog de laatste dingen te regelen van de spullen. Daarbij werd nog een keer de voetbalschool benaderd voor de verschillende voetbalkleren en spullen die we hebben ingezameld. We hebben nog wat gedronken en bij gepraat met elkaar. Ik ga eigenlijk elke week wel 2 keer naar dalia, Irene en Vilma om van alles te regelen voor die spullen enz. Ik ben na het geregel naar huis gegaan en heb even op bed gelegen. Ik werd wakker en keek op de klok en zag tot mijn schrik dat ik 4 uur had geslapen en dat het avond eten alweer was aangebroken. Ik ben samen met David wat gaan eten bij Cili Pica. Dit was wel de laatste keer dat we pizza aten omdat het echt onze nek uitkomt nu. Savonds hebben we nog even gevoetbald bij de universiteit omdat daar een heel mooi nieuw sportpark ligt en daar kun je hardlopen, tennissen, basketballen en voetballen. We hebben daar jongens ontmoet die op de universiteit zitten. Deze jongen konden heel goed engels en het was heel leuk om met die gasten te voetballen. Het was Nederland tegen Litouwen. Dewi, Lotte, Lianda en ik tegen die gasten. Het was heel leuk maar wel warm. Het leek goed te gaan, totdat lianda door haar enkel ging. Lianda stopten meteen omdat haar enkel heel erg zeer deed. We zijn naar huis gegaan om het op tijd te koelen. We hebben nummers uitgewisseld met die jongens om misschien volgende week weer een keer te voetballen met ze. We kwamen thuis aan en hebben nog wat ontspannen, morgen weer spullen uitdelen. Ik ben benieuwd tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 149
Totaal aantal bezoekers 19813

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: