Dag 56 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 56 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 56 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

20 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 56 ( 18 mei )
Vandaag kon ik uitslapen want het is vandaag al weer zaterdag. We zitten er vandaag precies 8 weken. Wat vliegt de tijd toch hier, zeker nu we allemaal leuke dingen doen zoals die spullen uitdelen aan de mensen die het echt kunnen gebruiken. Ik werd wakker om 11 uur en heb nog even wat gevoetbald buiten in de zon samen met David. De temperatuur vandaag was ongeveer 31 graden dus het was echt super weer! Na het voetballen ben ik gaan douche want vandaag gingen we naar een grote voorstelling in de basketbalarena. Ik was klaar en ging samen met David, Lotte en Kimberley op pad. We kwamen aan en we liepen de grote basketbal arena binnen. Binnen zag het er super mooi uit. Ik denk dat het zelfs beter eruit ziet dan sommige stadions hier in Nederland. Voor de voorstelling zag ik al een aantal kinderen van Pradine(de basisschool waar ik stage loop). Ze wisten niet goed wat te zeggen maar zwaaien konden ze wel en ze vonden het toch wel heel leuk dat de gymleraar kwam kijken voor hun optreden! Er kwam zelfs een kind even een high-five geven, hij vond het super dat we kwamen kijken. Na het wachten liepen we de zaal in en ik werd helemaal overdondert door de grootte van de zaal. Overal lampen, een heel groot podium en heel veel stoelen. Ik ging zitten samen met de rest en het zag er heel professioneel uit! Nu was het wachten. Ik zag ook allemaal kinderen van de Vilties school( de middelbare school waar ik stage loop). Ineens ging het licht uit en de show kon beginnen. Er kwamen groepjes van 4 kindjes het podium op. Elk groepje had een vlag vast want er waren ook kinderen uit andere landen die gingen dansen voor ons. Moldavie, Estland, Letland, Turkije en Litouwen uit deze landen kwamen de kinderen. Het begin was gemaakt en iedereen ging van het podium af want de eerste school mocht op. De eerste school was pradine! Ik zag al mijn stage kinderen het podium betreden en ik kreeg kippenvel. Ik was zo trots dat ik hun gymleraar ben, zeker toen ik de kinderen zag dansen. Het was echt heel mooi en ze dansten in de oude Litouwse stijl maar de kinderen genoten en het kippenvel stond metershoog op mijn armen. De kinderen deden 3 verschillende dansen. Ik zag zelfs een dans terugkomen die ik met ze had doorgenomen tijdens mijn dansles op Pradine. Het was super en de kinderen waren klaar want de volgende school kwam op. Het waren allemaal leuke dansen en ik heb nog nooit 2,5 uur stilgezeten voor een voorstelling maar dit was zo anders dan in Nederland. Ik heb dit nog nooit gezien omdat de dansen ouderwets zijn maar wel heel mooi om te zien en ook moeilijk om zelf uit te voeren. De ene school naar de andere school volgende en ik heb er heel veel indrukken aan overgehouden. Na de voorstelling zijn we met zijn 4en doorgelopen naar Hotel romantica, daar hebben we wat gegeten en nog even wat gebuurt met elkaar. Eenmaal klaar met het etentje ben ik samen met de rest terug naar huis gelopen. S’avonds heb ik nog wat huiswerk gemaakt en ontspannen een filmpje gekeken. Morgen nog 1 dagje relaxen en dan ga ik alweer mijn laatste stageweek in. Wat vliegt de tijd toch. Tot Morgen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 161
Totaal aantal bezoekers 19820

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: