Dag 48 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 48 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 48 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

12 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 48 ( 10 mei )
Zo vandaag was het uitslapen geblazen! Ik hoefde pas om half 11 te beginnen en kon dus uitslapen. Gisteren was het heel erg gezellig met de bbq maar ik had vandaag wel wat last van me maag, misschien was al het eten nog niet gaar. David had er ook last vertelde hij me. Ik ben na de Litouwse les naar dalia toe gelopen om alles te regelen voor de spullen want dat moest ook nog gebeuren. Ik liep naar Dalia toe en het centrum zat vol met mensen omdat het ook super lekker weer was. Ik kwam aan bij Dalia en heb alles opgenoemd wat we verzameld hebben. Vervolgens ben ik samen met Irene en Dalia gaan bellen naar de Instanties om te kijken waar alles het hardste nodig is. Het duurde even , naar een uurtje waren we klaar en hadden we alles een beetje besproken. Ik heb vertelde tegen Dalia en Irene dat mij het het beste lijkt als ze zelf even kwamen kijken hoeveel spullen we hadden. Ik ben vervolgens naar de spullen toegelopen en heb alles georganiseerd. De voetbal spullen bij elkaar, de knuffels, beauty case spullen, video’s enz. Na 1 uur en 45 minuten had ik bijna alles georganiseerd. Het was even doorwerken maar uiteindelijk stond alles klaar. Irene en Dalia kwamen kijken en waren heel erg onder de indruk van de spullen. Het was meer dan dat ze zelf dachten. Na dat we de spullen hadden bekeken hebben we besproken hoe we het maandag precies gingen aanpakken. Dalia regelt een busje voor het wegbrengen van de spullen en we gaan maandag beginnen. We gaan waarschijnlijk langs S.O.S kinderen en de vrouwen gevangenis. Bij S.O.S kinderen komen kinderen die niets hebben of uit huis zijn gehaald door een soort van kinderbescherming. Deze kinderen hebben niets en ze kunnen dus best wel veel hulp gebruiken. Bij de vrouwengevangenis wist ik eerst niet goed wat ik ervan moest verwachten maar dalia vertelde me dat de vrouwen soms zwanger in de gevangenis moeten en de kinderen van die vrouwen hebben helemaal niets. Het gaat om de leeftijd van 2 tot 5 jaar. Deze kinderen hebben echt helemaal niets en waarschijnlijk krijgen deze kinderen alle kindervideo’s zodat ze toch een beetje afleiding hebben. Deze kinderen kunnen er zelf namelijk niets aan doen dat ze daar zitten. Ik ben heel erg benieuwd. Ik ben na het gesprek naar ons appartement gelopen en heb nog wat mailtjes weggedaan om alles definitief te regelen. Rasa en Cristina (directrice van Kranto) kwamen nog even langs voor het toernooi dat we gaan organiseren voor hun, we hadden nog wat vragen en die zijn beantwoord. Daarna zijn ben ik naar men kamer gegaan en heb nog wat gecomputerd. Savonds ben ik samen met David naar aragvi gegaan. Het was heel gezellig en na een tijdje zijn we weer naar huis gegaan. Morgen een vrije dag en ben benieuwd wat ik dan weer ga doen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 19787

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: