dag 46,47 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 46,47 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 46,47 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

11 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 46 ( 8 mei )
Vandaag was het een rustig dagje, ik voelde me niet echt lekker en heb er voor gekozen om een dag thuis te blijven. Heb wat langer geslapen en toen ik wakker werd heb ik rustig een filmpje gekeken. Vandaag heb ik heel de dag rustig aan gedaan, even ontspannen. Wat geskypt en vervolgens ben ik samen met David wat gaan eten bij de Cili Pica, rustig bij gebuurt met David over hoe zijn dag ging. We hebben het ook nog gehad over volgend jaar. Ik ben namelijk ook al bezig met het regelen van mijn stageplaatsen voor volgend jaar en ik wil graag naar Afrika of Zuid-Amerika om nog een andere cultuur mee te maken. We gaan met zijn 2tjes en als we terug zijn in Nederland dan gaan we alles regelen. We gaan dan ook meteen kijken wat de prijs is , wat we er moeten doen enz. Wie weet houden David en Ik dan ook een inzamelingsactie voor de mensen daar. Na de pizza zijn we naar huis toe gelopen en ik ben doorgelopen naar hotel romantica en heb daar wat gedronken met de collega’s van Pradine! Morgen weer een dag op de Russische school en ik ben heel erg benieuwd. Tot dan!
Dag 47 ( 9 mei)
Vandaag was het weer een dagje op de middelbare school. De wekker ging vandaag om half 7 en dat is voor mij best wel vroeg hier!! Ik stond op , heb wat gegeten, mijn tas gepakt, brood gesmeerd en ik ben gaan lopen. Ik kwam aan op de school om half 8 maar er was nog bijna niemand behalve de gymdocente. Die docente nam me mee naar het leraren lokaal en de gymdocente is zo gek als een deur. Ze verwisselde tassen, verstopte koffie van docenten zonder dat ze het door had en ze bleef maar gek doen. Heerlijk om nog zo’n gekke sportdocent naast me te hebben. Na de pauze ben ik naar het Engelse lokaal gelopen om daar mijn eerste les te gaan geven. De docente vertelde me wat ik moest doen. Ik moest vandaag lezen en grammatica geven. Ik begon met lezen en ik heb de leerlingen een paar keer moeten verbeteren qua uitspraak. Voor de rest konden ze allemaal best wel goed . Ze vinden het alleen wel moeilijk vertelde ze me om de hele tijd Engels te moeten praten. Daar leren ze uiteindelijk wel alleen maar meer van. Na de leesoefeningen heb ik nog wat grammatica uitgelegd en deze les vloog voorbij. Vandaag was het bij de engelse les ook niet echt druk omdat de helft van de groep in Polen zat voor een snuffelweek. Heel goed om te zien dat ze dat op deze school ook doen! Ik ben richting het gymlokaal gelopen en heb gewacht op de eerste groep waaraan ik les moest geven. Het was heel warm vandaag dus we hebben buiten gegymd, althans ik. De meiden gingen allemaal samen hockeyen in de gymzaal en ik ging met die gasten voetballen buiten. Het was een partij van 2 teams tegen elkaar. De les vloog voorbij en het was heel warm. De 3de les was met wat jongeren kinderen maar ook daar was de les hetzelfde. De jongens gingen voetballen en de dames Gingen hockeyen. Ik zag wel 1 iets wat ik in Nederland niet meer zal zien en dat is dat de kinderen hier af en toe van het gras wegrenden om op straat bij een oude waterpomp te gaan drinken. 1 kind die ging pompen en de andere kinderen die pakten water. Ik vroeg of het gewoon was aan de docente en ze vertelde me dat de kinderen geen drinken mee namen bij de ging maar gewoon een paar keer daar naar toe liepen om te drinken als het warm was. Na de les heb ik de docente weer bedankt. Ik ben richting huis gelopen heb wat gegeten thuis en vervolgens wat gecomputerd. De dames op Kimberley na gingen de ouders van Dewi ophalen in Vilnius. David Kimberley en ik hebben boodschappen gedaan voor savonds want we gingen bbqen. We wilden gelijk lopen alleen toen vertelde David me dat open vuur verboden was op het terrein. We hebben heel lang gewacht en ik de tussen tijd hebben David en ik de afwas gedaan en de keuken een beetje opgeruimd. Rasa belden en vertelden ons dat het voor deze ene keer wel mocht omdat het normaal verboden is. We zijn kort daarop boodschappen gaan doen en hebben alles in huis gehaald. Nog even uitgerust op bed en kort daarop waren de ouders van dewi gearriveerd. Het was heel gezellig de bbq en we hebben zelfs nog een buikspierkwartiertje gehouden. Ben benieuwd of ik er morgen spierpijn aan over houd. Ik hoop het niet. Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 19810

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: