Dag 16 litouwen ( 1ste stage dag pradine) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 16 litouwen ( 1ste stage dag pradine) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 16 litouwen ( 1ste stage dag pradine)

Blijf op de hoogte en volg Luuk

09 April 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 16 ( 8 april )
Vandaag was een speciale dag. Vandaag ging ik voor de eerste keer naar de basisschool van Pradine. De wekker ging om half 8 en ik heb nog even snel gedoucht en wat gegeten en ben vervolgens samen met lianda naar de basisschool toe gelopen. Ik heb onderweg nog wat foto’s gemaakt die op facebook zet zodat jullie ook kunnen zien in wat voor een omgeving dat ik woon en leef nu. Eenmaal aangekomen bij Pradine hadden we een beetje pech. We hadden namelijk een uur langer kunnen slapen omdat op maandag de kinderen pas om 10 uur beginnen. Lianda en ik hebben in dit uur een rondje gemaakt in de school en elk kind dat we tegen kwamen zei ‘hello’ en liep vervolgens huppelend weg omdat ze zo blij zijn dat we er zijn. Ook wel een beetje verlegen maar het is super en echt heel leuk om te merken dat de kinderen het super vinden dat wij er zijn. Na de ronde zijn Lianda en ik onze spullen gaan halen en zijn we naar de gymzaal toe gelopen. Nog even wachten op de 1ste groep en de stage was begonnen. Deze groep kwam binnen en de kinderen kunnen allemaal een beetje engels en het is erg leuk dat ze contact proberen te zoeken met ons door middel van de Engelse taal. In het begin stelde Lina (ons aanspreekpunt daar omdat ze ook heel goed de engelse taal beheerst) ons voor aan het groep en die vertaald het en vervolgens hebben lianda en ik wat geobserveerd over de groep. Het valt hier erg op dat de juffrouw extreem veel haar fluitje gebruikt. Het lijkt wel of ze dat ding voor haar verjaardag heeft gehad en het elke keer wilt gebruiken! De kinderen luisteren allemaal heel goed en de docente sprak heel erg zacht. Ik zal mijn volume in de eerste paar weken aan moeten passen omdat die kinderen het niet gewend zijn dat iemand hard tegen ze praat. Na dat we mee hadden gedaan aan verschillende spellen was de eerste groep klaar, nog even snel afsluiten en de 2de groep kwam er achteraan. Tussen elke les zit 10 minuten pauze. Dit is wel fijn zodat we na elke les onszelf weer kunnen voorbereiden op de volgende les. De 2de klas kwam binnen en dat waren ook al wat ouderen kinderen. We hebben onszelf weer voorgesteld aan de kinderen, geobserveerd en mee gedaan. Het is leuk om gek te doen, dus bijvoorbeeld bij een soort overlopertje een kind oppakken en op mijn schouders meenemen naar de overkant. Iedereen lag in een deuk en ze maken het hier denk ik niet heel vaak mee. Ook is het leuk om veel gekke bekken te trekken, je ziet dan gewoon dat de kinderen het heel leuk vinden om dat zo mee te maken. De 3de groep was wat jonger en er waren maar een of 2 kinderen die een beetje engels konden. De structuur van de groepen is erg strikt en de warming-up was bij alle klassen hetzelfde. Rondjes rennen met loopoefeningen en vervolgens strekoefeningen. Daar gaan we zeker wat aan veranderen omdat de kinderen hier ook al veel meer plezier mee kunnen hebben. Deze groep was wel het leukste, in deze groep werd ook in 3 vakken les gegeven. Lianda en ik hebben ook weer mee gedaan en een beetje laten zien hoe het ook anders kon. De kinderen moesten bijvoorbeeld touwtje springen en dan zo vaak mogelijk. Lianda en ik lieten de kinderen een aantal dingen zien die de kinderen ook konden doen , oefeningen die veel leuker zijn met een springtouw. Na de 3de les hadden we nog 1 les over. De kinderen kwamen binnen en dat zijn de jongste kinderen van de 4 groepen en de docent kwam iets later. Ze gingen al in 1 rij staan en bleven ons aanstaren omdat ze niet goed wisten wat te doen en te vertellen tegen ons. Ook hier hebben we weer mee gedaan en dat vonden ze wel heel leuk. De kinderen een beetje voor de gek houden en een beetje opfokken was wel leuk. Na dat we onze stage hadden gelopen zijn Lianda en ik naar de Iki toe gelopen om te wachten op David en Lotte. We gingen vandaag met zijn 4en naar het weeshuis om lianda en Lotte te laten zien wat we daar allemaal doen en wat voor activiteiten we houden met de ouderen kinderen. Eenmaal aan gekomen bij het weeshuis, waren er maar weinig kinderen. We hebben wat getafeltennist en wat boksoefeningen gehouden. De kinderen waren vandaag wel anders, allemaal laten zien aan lianda en Lotte hoe sterk dat ze waren. Dat hadden wij ook de eerste keer maar nu er dames bij waren werd het toch wel een ander verhaal. Na dat we klaar waren bij het weeshuis zijn we doorgelopen naar de maxima en hebben we nog wat boodschappen gedaan voor ons thuis. De dames hebben hamburgers gebakken voor ons en David en ik hebben de afwas gedaan. Ik heb even mijn was opgevouwen en ben vervolgens gaan slapen. Om half 9 werd ik wakker en heb ik nog even een filmpje gekeken samen met David. Nu weer snel afsluiten want morgen hebben we weer 1 dag bij Pradine. Ik ben benieuwd.

  • 09 April 2013 - 20:41

    Heidie:

    Labas Luuk,

    Leuk om je verslagen te lezen. Joran ,Glenn en anderen vroegen hoe het met je ging.
    Ze gek gemaakt en gezegd dat je vorige week al een vriendin had waarmee je een uur in het park gezeten hebt.Ze lagen helemaal in een deuk.
    Zo te lezen ben je erg enthousiast over alles. Houd de moed erin!
    Wanneer komen de spullen ook alweer?
    Groetjes en we proberen volgende week dinsdag te skypen. Is er wifi bij Pradine?
    Heidie

  • 09 April 2013 - 20:41

    Heidie:

    Labas Luuk,

    Leuk om je verslagen te lezen. Joran ,Glenn en anderen vroegen hoe het met je ging.
    Ze gek gemaakt en gezegd dat je vorige week al een vriendin had waarmee je een uur in het park gezeten hebt.Ze lagen helemaal in een deuk.
    Zo te lezen ben je erg enthousiast over alles. Houd de moed erin!
    Wanneer komen de spullen ook alweer?
    Groetjes en we proberen volgende week dinsdag te skypen. Is er wifi bij Pradine?
    Heidie

  • 09 April 2013 - 21:42

    Karin:

    Kabas, Luuk, gewillig in te lezen hoe het jij vergaat... Super!! Xx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 201
Totaal aantal bezoekers 19774

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: