Dag 2 litouwen ( alle stage plaatsen bezoeken ) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 2 litouwen ( alle stage plaatsen bezoeken ) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 2 litouwen ( alle stage plaatsen bezoeken )

Blijf op de hoogte en volg Luuk

01 April 2014 | Litouwen, Panevėžys

De 2de dag (Maandag 31 Maart)
Vandaag moesten we vroeg op omdat we veel te doen hadden. We begonnen om half 9 met de ontmoeting van Dalia en Vilma. Het was super om hun weer te zien, het zijn onze moeders daar die alles voor ons regelen op het moment dat wij problemen hebben of iets nodig hebben. We hebben wat gedronken en zijn vervolgens naar Pradine gelopen om de basisschool te bekijken en weer te zien. We kwamen aan bij pradine en de kinderen wisten niet wat ze zagen zo blij waren ze me zien. Ik vind het zo leuk om weer te zijn bij Pradine hier. We liepen verder met de rest en de directrice kwam naar me toe en gaf me een dikke knuffel. De andere docenten waren erg blij en het is ongelofelijk om te zien hoeveel bewondering ze hebben voor me en de andere nieuwe studenten. We gingen wat drinken om uitleg te krijgen hoe of wat. Vervolgens kwam mijn ‘moeder’ binnen van daar en ik kreeg een appel en een dikke knuffel omdat ze het zo leuk vond om me weer te zien. Na de thee kregen we de rondleiding. We liepen eerst naar de sporthal waar ik een juffrouw zag die letterlijk ik mijn armen kwam gevlogen omdat ze zo blij was me te zien. Ik wist niet wat ik moest doen zo blij dat ze waren. We liepen door naar een klaslokaal om kinderen te zien. Ik liep als eerst bij de klas naar binnen en de klas begon te klappen en waren ‘overdondert’ me weer te zien. Dit was vorig jaar een super leuke klas waar ik veel goede herinneringen aan heb. Ik hoop dit jaar ook weer veel stage te kunnen lopen op de basisschool en daar weer een aantal dingen achter te laten waar ze de komende paar jaar echt iets aan hebben. We spraken na de rondleiding af met de school om donderdag terug te komen voor de eerste keer aangezien ze de komende 2 weken vakantie hebben op de basisschool. We hebben wat dingen na besproken en zijn vervolgens doorgelopen naar de Voetbalschool waar Ruben waarschijnlijk stage gaat lopen. We kwamen aan bij trainingscomplex van Ekranas en werden ontvangen in een kamer waar alle trainers bijeen zijn gekomen om naar ons te luisteren en om afspraken te maken. We namen door wat hun graag wilde en wat wij graag wilde en uiteindelijk hebben we afspraken gemaakt. We liepen terug naar de hal en zagen een foto hangen met een team wat altijd de shirtjes nu gebruikt van Unitas. Dit zijn shirtjes die we vorig jaar geschonken hebben. Mooi om te zien dat ze die spullen nu daadwerkelijk gebruiken. We liepen vervolgens door naar een middelbare school voor jongeren. Deze school kun je vergelijken met het praktijkonderwijs. We kwamen er aan en de directeur was niet echt in een vrolijke bui vanwege het overlijden van een student eerder die week. We spraken af om aanstaande maandag terug te komen zodat hij ook de kans kreeg om even tijd te hebben voor zichzelf. We hebben nog even gestaan bij het herdenkingsplaatsje voor de jongen in de school. We zijn vervolgens wat gaan eten op de hoek bij kranto omdat we weinig tijd hadden om zelf nog eten klaar te gaan maken. We hebben gelijk even doorgenomen wat we van de stageplaatsen vonden. We hebben gegeten en zijn vervolgens doorgelopen naar Kranto JDC. Dat is een dagcentrum voor clienten met lichamelijke en geestelijke beperkingen. Vorig jaar had ik veel moeite om met deze mensen om te gaan omdat ik niet echt wist hoe ik me moest gedragen. Dit jaar vond ik het heel anders, vond het een leuke plaats en had er veel minder moeite mee, sommige clienten herkende me zelfs nog en vroegen ook naar de andere van vorig jaar. Het was leuk om te zien dat het centrum niet veel is verandert en dat het nog steeds veel doet voor deze mensen. Misschien dat ik er voor kies om hier dit jaar stage te lopen om een nieuwe uitdaging te hebben voor de komende 10 weken. We kregen er een rondleiding en hebben iedereen bedankt hiervoor. We zijnvervolgens naar ons appartement gelopen en hebben nog even wat gedart thuis want jaja hier hangt een dartbord zodat we ook hier kunnen blijven trainen. We hadden allemaal even tijd voor onszelf zodat iedereen alle indrukken even kon laten zakken. Savond’s zijn we nog even wat gaan eten. We bestelde wat eten maar het duurde lang, vervolgens hebben we alles geëvalueerd en een soort teambuildingsspel gedaan waarbij je vanalles over jezelf moest vertellen zodat andere dat ook weten in de toekomst wat ik belangrijk vind en waar ik niet tegenkan. Dit heeft veel geholpen want na het eten merkte ik dat iedereen meer ‘respect’ had aangezien iedereen heel open was over zichzelf. We hebben het zelfs al gehad over de stageplaatsen en dat iedereen erg gemotiveerd is om veel stage te gaan lopen. Het is super om te weten dat de andere ook zo gemotiveerd zijn, dit zorgt ervoor dat we dit jaar iets heel moois kunnen wegzetten hier. Na het eten zijn we naar huis gelopen om te gaan slapen, nog even wat gedronken en kort daarop zijn we gaan slapen. Het zijn drukke volle dagen waarbij iedereen moet wennen aangezien het voor de andere allemaal nieuw is. Ik merk dat het voor mij makkelijker is mezelf een houding te geven en dat ik minder moe ben aangezien alles voor mij al bekend is. Morgen hebben we weer een drukke dag dus ik ga nu snel afsluiten zodat ik morgen weer fit ben. Tot morgen en dan gaan we weer nieuwe dingen bezoeken.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 241
Totaal aantal bezoekers 19799

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: