dag 59 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 59 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 59 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

23 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 59 (21 mei)
Zo vandaag ging de wekker weer om half 8, vandaag ging ik lesgeven bij pradine en smiddags was ik vrij. Ik heb mijn spullen gepakt, nog wat gegeten en ben gaan lopen. Ik kwam aan bij Pradine, heb weer de materialen en sleutel van de gymzaal gepakt. Ben naar de gymzaal toegelopen om gymlessen te gaan geven alleen in de gymzaal stond iets wat ik niet had verwacht. Daar stond namelijk de schoolfotograaf en allemaal kinderen die meteen afgeleid waren door mijn binnenkomst. De eerste les begon en ik kreeg de kinderen aan wie ik normaal les zou geven maar niet gevonden. Na een tijdje zoeken kwam de docente van de klas naar me toe om te zeggen dat het 1ste uur uitviel in verband met het foto’s maken. Het kwam wel goed uit want ik had alle spullen bij voor de kindjes en de juffen die we hadden ingezameld. Loreta was ook weer van de partij om alles te vertalen, ik ben dus alles gaan uitdelen aan de docenten eerst, de kinderen krijgen hun spullen op vrijdag tijdens het sporttoernooi. Ik ging elke klas af en heb de docenten allemaal 1 set gegeven met beauty case spullen erin. Ze wisten niet hoe dat ze moesten reageren, de ene knuffelde me heel lang en de andere die gaf me gewoon en kus op mijn mond. Iedereen docent was dus echt super blij met het pakketje dat ze kregen, ik heb de directrice ook 1 set gegeven en die was helemaal overdonderd erdoor. Echt helemaal super dus en de reacties die ik kreeg van de docenten dat is echt onbeschrijfelijk. Het 2de lesuur begon en de kinderen kwamen naar me toe en ik kreeg heel veel chocola van de docente en 27 vlindertjes gemaakt door de kinderen. Elk kind had haar of zijn naam op de achterkant van de vlinder geschreven en ook nog I love you. Ongelofelijk dus! De les vloog ook voorbij omdat ik er een recreatie les van heb gemaakt met veel verschillende kinderspelletjes. Denk daarbij aan anne-maria koekkoek. De kinderen gingen helemaal los. Ik was trouwens ook niet meer les aan het geven in de gymzaal maar op de begane grond in de gang. Een hele rare plaats misschien maar voor deze rustige spelletjes had ik niet veel ruimte nodig en dat ging heel goed. De les was voorbij en ik heb afscheid genomen van de klas. Daar stond het klasje dan, sommige kindjes hadden tranen in hun oogjes. Ik had dat niet verwacht dus moest ook een paar keer blazen om zelf niet voor gaas te gaan. Ik wist dat de kinderen het leuk vonden om lessen te krijgen van me maar dat ze ook moesten huilen… dat wist ik niet. Ik ben weg gelopen met loreta en heb even wat gedronken. Niet te lang want de 3de les begon ook weer. Ik liep samen met Loreta weer naar de gang toe maar er kwam niemand. We waren aan het wachten op de kinderen en buiten was de fotograaf ook foto’s aan het maken. De fotograaf stond met zijn rug naar me toe en zag niet wat ik deed. De kinderen zagen me wel en ze moesten allemaal keurig op de foto en mochten niet te hard lachen. Hahahaha dus ik ging allemaal gekke bekken trekken en als de fotograaf omdraaide bukte ik snel zodat de fotograaf mij niet kon zien. Ze kinderen moesten heel hard lachen en de fotograaf kreeg een klein kleurtje, hahaha hij wist niet goed wat hij moest doen. Ik heb zelf enorm gelachen. Ondertussen kwamen de kinderen maar niet die ik eigenlijk gymles had moeten geven dus ik ben naar de directrice gelopen samen met loreta. We kwamen daar aan en vroegen waar de klassen bleven. De directrice vertelde me dat de lessen zijn uitgevallen en dat ik vrij was vandaag. Kortom ik was er voor Jan doedel, maakt me voor de rest niet uit want ‘het houd je bezig’ Ik ben vervolgens naar Dalia toegelopen en heb weer afscheid genomen van Loreta. Bij Dalia heb ik nog het 1 en het ander geregeld voor volgende week. Niet te lang want ik ging weer door naar ons appartement want vandaag gingen we ook al onze spullen uitdelen bij Ekranas. Ik heb thuis nog even wat gegeten en ben vervolgens met de rest door gelopen naar Ekranas. Daar waren alle kleine kindertjes al weer goed aan het trainen. We hebben ze allemaal kleertjes gegeven van unitas en de kinderen snapten volgens mij niet dat de kleren van hun waren. Ze waren blij met het shirt maar wisten het niet goed hoe of wat. Ze zijn gaan voetballen en we hebben nog even een paar foto’s gemaakt en zijn weer naar ons appartement toegelopen. We kwamen aan en de kinderen waren aan het dansen. Naja deze kans konden we natuurlijk niet missen en we zijn mee gaan dansen. De docente hield het na 5 minuten voor gezien en toen heb ik eerst maar is een aantal animatie dansen gegeven en een aerobic lesje. Dewi heeft afgesloten met een eigen dans! We begonnen bij het dansen met 5 kinderen maar binnen 5 minuten stond bijna de hele school mee te dansen. Het was heel leuk en er zijn heel veel foto’s gemaakt. Na het vele dansen zijn we naar ons appartement gelopen. S’avonds heb ik nog wat brood gegeten en heb nog even 1 film gekeken en ben gaan slapen. Morgen weer naar Pradine en naar het weeshuis. Ik ben benieuwd hoe het zal zijn om de spullen uit te delen! Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 211
Totaal aantal bezoekers 19816

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: