Dag 52 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 52 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 52 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

15 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 52 ( 14 mei )
Vandaag was het weer een leuke dag want ik ging verder met het uitdelen van de spullen bij de bejaarden. Ik moest er op tijd uit, om kwart over 7 ging de wekker. Ik heb wat gegeten, mijn spullen gepakt en ben gaan lopen. Nog even snel wat drinken gekocht bij het winkeltje tegenover ons appartement zodat ik ook nog wat te drinken had. Ik kwam aan bij pradine en daar stond Loreta de vertaalster. Ze is klaar met school maar ze was vrij vandaag van haar werk dus ze kwam me helpen met het vertalen. Dat was natuurlijk wel handig want ik kon nu alles in het Engels uitleggen en niet alles in het gebrekkig Litouws. De eerste les begon en alles was in 1 keer een stuk makkelijker, ik kon de kinderen aanspreken op hun gedrag en er was veel meer rust in de les. Deze les vloog voorbij omdat het zo makkelijk ging, dit geld ook voor de tweede les. Na het 2de les uur kwam er een vrouw naar ons toe en die vertelden ons dat we de gymzaal niet tot onze beschikking hadden en dat we geen gymles hoefden te geven. Eerst werd ons verteld dat het maar om 1 uur ging maar later bleek het om de rest van de dag te gaan. De kinderen hadden ook wat voorbereid namelijk cultuurtje een soort van theatervoorstelling voor de kinderen op school. Ook ik mocht erbij zijn en het was heel leuk om te zien hoe de kinderen dansten, zongen en acteerden tijdens het stuk. Het was wel een lange voorstelling want het duurde anderhalf uur. Ik heb daarna wat gedronken met loreta en ben naar dalia toe gegaan. Ik was nu om 1 uur klaar en kon dus nog even naar dalia om nog het 1 en het ander te regelen. Ik kwam aan bij het kantoor en alleen Irene zat er. De vrouw die heel goed Duits spreekt maar niet Engels. Ik heb ook voor de eerste keer iets in het Duits geregeld. Het was heel moeilijk maar het is wel gelukt. Wel in heel gebrekkig Duits maar het is wel het begin geweest van mijn eerste gesprek in het Duits. Ik was natuurlijk heel trots, ik had nu iets geregeld in het Engels maar kon het ook al in het Duits. Na het gesprek met Irene ben ik doorgelopen naar het ouderencentrum samen met David. Daar zitten de bejaarden met een lichamelijke beperking. David en ik kwamen daaraan en ze hadden taart voor ons gekocht zodat we dat samen met de mensen konden eten , 1 certificaat in het engels voor ons en zelfs een man die een speech in het engels had voorbereid. Dit was de oude directeur van de universiteit. Hij spreekt een klein beetje engels en ook een klein beetje Duits. We schoven aan bij een grote tafel waar ongeveer 15 oudere mensen zaten. We hebben flink gebuurt want we hadden een vertaalster bij ons. Er waren ook 2 of 3 ouderen die een klein beetje Duits spraken zo we konden buurten en ze vonden het geweldig om een keer nieuwe mensen te ontmoeten. Ze wisten nog niet van de spullen omdat de begeleiders dat geheim hadden gehouden. De ouderen mensen hoorde dat en waren super blij! Ze wisten niet goed hoe dat ze moesten reageren, helemaal stil zo blij! Daar doen we het voor en het was echt super!. We kregen nog even een rondleiding en hebben daarna afscheid genomen van de ouderen en volgende week gaan we weer op de koffie. Na de ouderen ben ik naar ons appartement gelopen en heb ik wat gecomputerd en vandaag heb ik ook zelfs de verjaardag van Thijs gevierd want hij was jarig en we hebben even geskypt daarbij hebben we lekker gek gedaan. Ben niet heel veel later met Lianda en David Sushi gaan halen. Wat gegeten en daarna hebben we wat gerelaxt en ontspannene delen aan de kinderen!

  • 15 Mei 2013 - 22:58

    José Meesters:

    Toch maar goed dat Dalia en Irene nog andere adressen hadden, jullie hebben nu een weg geopend voor de volgende stagiares......mooie nieuwe plekken om daar te kunnen beginnen. Super van jullie.

    Lieve groetjes pa en ma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 188
Totaal aantal bezoekers 19802

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: