dag 24 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 24 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 24 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

19 April 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 24 (16 april)
Vandaag ben ik naar pradine gegaan. Ik zou eerst met Lotte gaan maar die ging vandaag naar kranto. Ik heb de lessen dus alleen gegeven. Ik moest er om half 8 uit. Een uurtje eerder als gister maar dat komt omdat op maandag er altijd 1 uur uitvalt. Ik liep naar Pradine toe en heb de les klaar gezet. Net voor de les kwam Loreta weer aanzetten om alles te vertalen. De eerste les begon en dit waren de wat oudere kinderen. Ik heb de kinderen weer in een rij gezet en begon weer want ik geef 3 dagen lang dezelfde les voortaan. De eerste les vloog voorbij en de 2de klas was er voordat ik het wist. Dit waren de kleinere kinderen. Heel leuk want ze waren dol enthousiast! Ze stonden te juichen toen ze binnenkwamen en me zagen. De juf wist ook niet goed hoe ze moest reageren toen ze de kinderen zo blij zag. De kinderen hebben veel mogen schreeuwen van me en ze zijn helemaal losgegaan. Sommige kinderen waren zo moe dat ze aan het einde bij het laatste spel alleen nog maar wilde zitten of liggen. Na de les hadden we pauze en ben ik samen met Loreta richting de kantine gelopen. Ze vertelde me dat ze ook weleens 5 maanden van huis is weg geweest om te werken in Portugal. Ze zei ‘ik miste ook mijn ouders, omdat je op dat moment pas beseft wat ze allemaal voor je doen’. Het is ook precies hetzelfde wat ik nu merk. Na dat de pauze voorbij was ben ik begonnen aan mijn derde les. Dit waren ook de wat oudere kinderen maar deze klas luisterde niet echt goed. Ik heb nu dus minder grapjes gemaakt en heel erg de structuur erdoorheen gehaald. De kinderen luisterde beter en het is bij deze klas dus heel erg belangrijk dat ik de structuur erin houd. De lessen vliegen hier voorbij en ik was ineens weer bezig aan mijn 4de les dit was 3C en ze waren extreem gemotiveerd om te sporten. Zelfs zo erg dat ze ten koste van elkaar wilde laten zien hoe goed ze wel niet konden sporten. Ik moest dus hier en daar wel een paar correcties geven. Er was 1 jongentje bij die schijnbaar heel erg ziek was maar die het geweldig vind het te gymen met een nederlandse docent. Hij heeft er al lang last van maar de docent vertelde dat hij helemaal opleeft tijdens de gymlessen. Ik heb hem tijdens de les ook opgetild om iedereen voor de gek te houden samen met hem. Ik heb er dus een grote vriend bij. Na de les heb ik loreta weer achter de piano gezet en een paar liedjes laten spelen en het gaat steeds beter. Eenmaal klaar met het piano spelen ben ik begonnen aan mijn laatste les. Deze groep was bijna hetzelfde als de vorige groep alleen nu waren de kinderen wat groter en ouder. Na mijn stage ben ik naar huis gelopen en heb nog wat gebuurt met Loreta. Thuis heb ik gewacht op david en ben ik met hem richting het weeshuis gelopen om daar activiteiten te geven. Toen we daar aankwamen bleek het niet te hoeven omdat het heerlijk weer was en de leraar daar had basketbal spellen voor ons in petto. We hebben dus anderhalf uur gebasketbald met de kinderen en ouderen daar. Ze konden allemaal heel goed basketbal spelen en je merkt heel erg dat het de nationale sport is omdat iedereen bij het weeshuis graag basketbal speelt. Wat bij ons voetbal is dat is hier met basketbal. David en ik merken ook steeds meer dat we de oudere gasten nu beginnen te interesseren omdat in het begin we meteen contact hadden met de jongere jeugd maar de ouderen wachten een beetje af en nu trekken de ouderen steeds meer naar ons toe. Bijvoorbeeld elke keer als we aankomen en weggaan dan geven ze ons een hand alsof we vrienden van ze zijn. Zo merk je wel dat ze bezig zijn met ons. Na het weeshuis zijn david en ik gescheiden van elkaar. David ging ergens wat eten en ik ging training geven bij Ekranas. Dat verliep niet helemaal zoals ik het had verwacht want ik kwam aan bij het trainingsveld van Ekranas en daar was 1 wedstrijd bezig van de profs. Bleek dat die wedstrijd niet was gepland en dat alles was gecanceld voor die dag. Ik kon dus weer naar huis, vond het niet helemaal erg omdat ik nu tijd had voor mezelf en heb samen met lianda en lotte nog even van de zon genoten. Ja wij hebben eindelijk ook zon hier in Panevezys. Het is dus ook beter weer geworden. Ik ben na het genieten van de zon in de douche gegaan heb nog wat gewerkt op mijn laptop en ga nu slapen. Morgen weer een dag bij Pradine en ben benieuwd hoe die verloopt tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 130
Totaal aantal bezoekers 19844

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: