dag 60 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 60 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 60 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

26 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 60 (22 mei)
Vandaag ben ik naar Pradine toe gegaan om de laatste paar lessen te geven op de school! De wekker ging om half 8. Ik heb wat gegeten, gedoucht en ben gaan lopen. Ik kwam aan bij pradine en heb weer alles gedaan wat ik moest doen voor dat de les kon beginnen. Ik kon weer gymlessen geven in de gymzaal. Ik heb de eerste les gegeven in de gymzaal want het was nog een beetje fris om buiten te gaan sporten. De kinderen gaven me al een bedankje en na dat ze dat gedaan hadden gingen ze weer terug staan in de rij. Ik gaf de les en de les vloog! De kinderen waren super enthousiast, ze luisterden goed en knuffelden me de hele tijd! De ene les ging nog sneller voorbij als de andere les. Ik heb nog even wat geintjes uitgehaald met de kleinzoon van de directrice. Dat jongentje is 4 jaar en echt een boefje. Hadden we schoenen aan elkaar geknoopt, bloemetjes geplukt en die overal neergelegd enz. Ik liep met die kleine op mijn nek de hele school door na dat ik klaar was met alle lessen. Ik had er weer een vriend bij! Na alle lessen heb ik nog even afscheid genomen van de docenten, vrijdag had ik nog wel een toernooi en mijn afscheid. Ik had er nu al moeite mee om afscheid te gaan nemen van mijn kinderen daar!!! Na de basisschool ben ik door gelopen naar het gemeentehuis om te vragen of Dalia/Irene of Vilma mee gingen naar het weeshuis als Tolk. Ik kwam daar aan en we hebben eerst nog een aantal dingen geregeld voor volgende week. Kort daarop zijn we gaan lopen met de groep, die waren inmiddels ook aangekomen bij het gemeentehuis. Vilma die ging mee alleen die kwam wat later omdat ze eerst wat af moest handelen. We zijn met de bus gereisd en liepen het laatste stuk naar het weeshuis toe. Daar stond Vilma al te wachten want het reizen met de bus duurde toch langer als verwacht. We liepen allemaal naar binnen toe en we werden door de mensen van het weeshuis naar onze spullen gebracht. Alles staat in een kamer en is daar ook ingejopt alsof het niets is…. De directeur kwam ook na een tijdje en kwam ons vertellen dat we geen foto’s mochten maken. Dit ivm de privacy van de kinderen die in het weeshuis verblijven. Dit was een erge teleurstelling maar we hielden onze poot stijf. Uiteindelijk is er niet echt een antwoord op gekomen of we nu wel of niet een foto mogen maken van de kinderen. We hadden alleen 1 probleem want de kleine kinderen waren aan het slapen en de grote kinderen zaten allemaal op school. We hebben dus ook besloten om volgende week terug te komen en om dan alles uit te delen aan iedereen. We hebben de directeur een hand gegeven en we gaan volgende week pas alle spullen uitdelen. We gingen terug naar ons appartement en zijn nog even boodschappen gaan halen voor de verjaardag van David! David is vandaag jarig en dat gaan we natuurlijk wel even vieren. We hebben vanalles in huis gehaald. Het was heel wat gesjouw om het mee naar huis te slepen. Eenmaal thuis is alles klaar gemaakt en konden we wachten tot dat het avond werd. Op de terug weg kwamen we op het idee om een groepsfoto te maken voor de stageplaatsen. Die krijgen dan allemaal een foto van alle 6 de studenten uit holland. We hebben allemaal nette kleren aangetrokken en zijn eerst gaan uit eten bij hotel romantica. Iedereen had zijn buik vol en we hebben nog even een mooie groepsfoto gemaakt. Na de groepsfoto zijn we richting ons appartement gelopen. Lotte, Lianda en Dewi zijn eerst nog een wedstrijd gaan kijken van Ekranas in het grote stadion. David , Kimberley en ik zijn op ons gemak richting het appartement gelopen en hebben alles klaar gezet en het feest kon beginnen. Het was heel gezellig en na een tijdje waren de andere dames terug van de voetbal en ze kwamen er bij zitten. We hebben wat gedronken en hebben een hele goede avond gehad! Morgen de mbo verkiezing uitslag! Ik ben benieuwd. Tot Morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 271
Totaal aantal bezoekers 19784

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: