dag 51 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 51 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 51 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

15 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 51 ( 13 mei )
Vandaag was het een speciale dag. Ik ging namelijk vandaag beginnen met de andere studenten om alle spullen uit te delen. Ik kon uitslapen want ik hoefde niet naar stage, ik ging namelijk nog even alles uitzoeken met de spullen. Ik kon uitslapen tot 10 uur, heb op mijn gemak gedoucht. Ik was klaar met douche en toen heb ik wat gegeten, nog even gesproken met de ouders van Dewi want ik wachtte ook op de rest met sorteren want die waren optijd klaar. Iedereen was er uiteindelijk en toen zijn we de dozen gaan pakken voor de oudere(bejaarden) met een lichamelijke beperking. We pakten de grote tv, een aantal mooie grote kaarsen en een paar beauty case spullen. Dalia kwam ook om de hoek kijken en ze had een busje geregeld vanuit het bejaarden huis voor ons. Ze had verteld tegen de pa van Dewi hoe die moest rijden zodat iedereen mee kon. Het busje was gearriveerd en we hadden de spullen ingeladen en de vrouw was super blij en kon het niet goed geloven dat we die spullen brachten. Ze vroeg waar we vandaan kwamen en we vertelden uit Nederland en dat vond ze wel heel leuk. Het gesprek kwam op gang en uiteindelijk hebben we gevraagd of dat er eventueel de mogelijkheid is dat we daar sportlessen kunnen gaan geven, ook al hebben we nog maar 3 weken. Voor volgend jaar is er zeker de mogelijkheid om daar lessen te geven. We reden na het gesprek door met de spullen richting het bejaardentehuis. We kwamen daaraan en het was een heel groot gebouw. We hebben onze spullen naar binnengebracht en de thee en koffie stond al klaar voor ons. We hebben na het tillen wat gedronken en bijgebuurt samen met Dalia als vertaalster, de vrouw die ons kwam halen die kon ook wel engels praten maar niet zo goed als Dalia. Na het drinken hebben we een rondleiding gekregen en zelfs de ouderen ontmoet die het zo leuk vonden dat we alleen al kwamen praten en buurten met ze. Geweldig!!! Echt een kippenvel moment om te zien hoe blij ze waren dat we kwamen. Ze wisten nog niet eens van onze spullen en wilden graag laten zien hoe ze leefden enz. Na de rondleiding zijn we terug naar huis gebracht door de vrouw die ook het vervoer had geregeld. We konden niet echt rusten want de mensen van S.O.S kinderen stonden al te wachten. Dalia was meegereden met de vader van dewi en zij moest naar een ander adres toe dus hebben ze Dalia bij het gemeentehuis afgezet en Irene kwam nu mee om alles te regelen. Irene spreekt de Duitse taal vloeiend en het verstaan van de Duitse taal is niet heel moeilijk maar het spreken ervan wel omdat je heel snel de neiging hebt om Nederlandse woorden te gebruiken. We hebben onze spullen voor de kinderen van S.O.S Kinderen in de bus gezet. Eenmaal klaar met de spullen ben ik met het busje mee gereden samen met de andere kinderen naar S.O.S kinderen. We kwamen daar aan en hebben onze spullen uitgeladen. We waren de spullen aan het lossen maar we kwamen erachter dat er geen kinderen waren. Nu bleek dat de kinderen daar maar zijn tot half 4 daarna gaan ze naar een ander adres. We waren later nu namelijk 4 uur omdat we te lang zijn gebleven bij de oudere mensen. We werden door de mensen van het S.O.S uitgenodigd om wat te drinken. Ze hadden ook taart voor ons gekocht. Die taart was heerlijk. De dochter van de Eigenaresse die vertaalde alles voor ons want ze beheerste de Engelse taal heel goed!. Na de pauze hebben we een rondleiding gekregen. Ze zijn nog aan het verbouwen en sommige kamer zien er al heel goed uit. Ze kunnen nu niet iedereen opvangen maar ze hopen iedereen op te kunnen vangen! Na S.O.S kinderen zijn we naar huis gegaan en hebben David en ik een pizza gegeten bij de Cili Pica. Het was heerlijk en ik ben daarna nog even gaan liggen. Eenmaal wakker geworden heb ik nog even een buikspierkwartiertje gedaan met Kimberley en David. Dat was een goed middeltje om te gaan slapen. Ik ben nu namelijk heel erg moe. Ik ben benieuwd hoe het morgen zal zijn bij het bejaarden tehuis want dan ontmoeten we alle andere oudere mensen. Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 160
Totaal aantal bezoekers 19779

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: