dag 44 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 44 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 44 litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

07 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 44 ( 6 mei )
Vandaag heb ik weer stage gelopen op pradine, Ik kon uitslapen want ik moet op maandag altijd pas om 5 voor 10 beginnen. Ik ben om half 9 opgestaan, heb wat gegeten en ben vervolgens richting pradine gelopen. Ik kwam aan en dit was voor het eerst dat er geen tolk was, de docenten spreken wel allemaal Duits dus ik moet weer even leren om Duits te spreken met hun. Is alleen maar goed voor mijn algemene ontwikkeling. Ik heb mijn materialen gepakt en heb mijn les uitgezet. Vanaf nu ging ik het anders doen op de basisschool want vanaf nu ging ik les geven in 3 vakken. Dit om ervoor te zorgen dat de kinderen meer dingen leren in 1 les. Deze week leren ze de set-shot van basketbal, verschillende manieren van touwtjespringen en overlopertje( inzicht). De eerste les begon en ik kwam erachter dat het toch best wel moeilijk was om alles uit te leggen zonder een vertaalster. Ik wist gelukkig nog wat woorden van de Litouwse les maar echt makkelijk was het niet. De eerste les vloog voorbij omdat de kinderen alles zelf moeten doen en ik ben alleen maar bezig met de individuele aanpassingen. Ik ben wat gaan drinken naar de les want de mevrouw die nu in het kantoor zit van de afwezige lina die had allemaal chocolade mee genomen voor me. Heel erg lief en beetje jammer dat ik dan niet met haar kan communiceren op de juiste manier. Ik begon aan de 2de les en deze groep was erg groot dus ik moest nu alles nog korter en krachtiger uitleggen omdat de kinderen het anders helemaal niet zouden begrijpen, ook omdat de aandacht niet heel erg optimaal was. Deze les vloog voorbij en ik heb even wat gegeten en ben weer begonnen aan mijn 3de les. Dit waren de kleinere kinderen en die snapte er eerst niets van maar de docente spreekt engels dus die kon alles vertalen voor me. Was wel leuk om te zien dat de kinderen wel zichtbaar vooruit gaan met de oefeningen, is ook goed voor me omdat het dan niet alleen maar bezigheidstherapie is. De kinderen vonden het oversteken ook heel leuk omdat de overstekers waren de visjes en de tikker was de krokodil. Dit deden ze ook uitbeelden en de kinderen gingen helemaal op in de les, prachtig om te zien. De les was voorbij en ik heb nog even wat gesport. De laatste les kon kort daarna beginnen. Dit waren 2de klassers en die snapte alles goed. Ik heb wel iemand aan de kant gezet omdat hij helemaal geen aandacht had voor wat ik deed. Is niet heel erg maar dan moet je ook aan de kant zitten. Hij was zo genezen van zijn kinderachtig gedrag. De les was voorbij en de kinderen hebben me allemaal meegeholpen met het opruimen van de les. Ik liep richting de adidas winkel om met David samen te kijken die ook van stage kwam aflopen om te kijken of mijn trui al binnen was. Maar dat was het nog niet. Ik ben vervolgens met David boodschappen gaan doen want vandaag gingen we voor de eerste keer koken. Pasta stond er op het programma! We hadden de boodschappen in huis gehaald en vervolgens ben ik met Lotte en dewi gaan sporten. Vandaag hebben we een trappentraining gedaan. In series van 5 zo snel mogelijk de trap op. Na elke serie anderhalve kilometer ( rondje om het meer) uitlopen. Het was heerlijk maar de volgende keer gaan we nog dieper zodat we nog meer moe zijn. Na de training zijn we meteen doorgelopen naar rasa want die wilde ons alle 6 spreken. Wij liepen richting de kamer en rasa kwam met de vraag of wij een sporttoernooi voor de kinderen wilde organiseren. Dat wilde we wel en is heel leuk dat ze ons ervoor vragen. We hebben afspraken gemaakt en volgende week donderdag dan spreken we elkaar nog een keer. Na de ‘bijeenkomst’ zijn David en ik gaan koken voor ons. De pasta was heerlijk en na het eten hebben we meteen de afwas gedaan op onze manier. Keiharde muziek van het foute uur zoals ‘cotton eye joe’ en ‘met een vlam in de pijp’ stond op en wij zongen luid en duidelijk mee. Na de afwas hebben we nog even buiten een balletje getrapt bij ons voor. Daarna even gedoucht, Geskypt met de activiteiten commissie van unitas om de puntjes op de i te zetten en daarna een filmpje gekeken met David. Nu is het alweer 12 uur dat ik dit verhaal aan het typen ben over 7 uurtjes gaat alweer de wekker dus ik ga mijn ogen sluiten. Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 208
Totaal aantal bezoekers 19787

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: