Dag 40, 41 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 40, 41 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 40, 41 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

05 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 40 (2 mei)
Vandaag was het weer een leuke dag want ik ging voor de eerste keer naar de grote Russische school om stage te lopen. Ik moest vroeg op want ik moest om half 8 bij de Russische school zijn. Ik heb snel gedoucht, gegeten, tas in gepakt en ik ben gaan lopen. Het was erg druk op straat en ik denk dat de mensen hier heel vroeg beginnen met werken en al wat vroeger stoppen. Ik kwam aan bij de Russische school en de docente van Engels stond al op me te wachten. We zijn naar het lokaal toegelopen en ik heb uitleg gekregen. Ik had het makkelijk vandaag want het enige wat ik hoefde te doen was een toets uit delen en vervolgens moest ik de orde houden over de klas. De kinderen kwamen binnen en keken wel een beetje raar op toen ik achter het bureau zat. Ik heb gewacht tot de bel ging en heb de toets uitgedeeld. Heb het vervolgens mezelf heel erg makkelijk gemaakt door te zeggen dat de kinderen niets mochten vragen. De kinderen waren al 15 jaar en sommige 16. De engelse toets was best moeilijk, ik keek namelijk naar de vragen die erin stonden. Ik heb heel wat mensen gecorrigeerd want er waren heel veel kinderen die wilde afkijken. Ik heb zelfs 1 iemand een 1 gegeven omdat die zat te praten en af keek. Maar daarna waren ze wel stil. Ik moest op een gegeven moment wel lachen want ik zat allemaal interessant te doen als leraar maar als ik zelf ik de klas een toets maak probeer ik ook af te kijken. Dus ik kon er zelf wel om lachen. Toen iedereen klaar was heb ik mezelf nog even voorgesteld en de laatste 5 minuten wilde een meisje achterin muziek luisteren heel stiekem. Hahaha maar ik vind dat geen probleem de laatste 5 minuten dus ik vertelde dat en de klas vond me toen ineens wel heel erg leuk. Na de engelse les ben ik door gelopen naar de grote oude gymhal en daar was de gymdocente ook weer te vinden. Ze vroeg me of ik een les wilde geven en dat wilde ik wel. Ik ben vervolgens begonnen aan de gymles en ik kon die geven in het engels omdat dit de oudste leerlingen waren van de school, namelijk 16 jaar. We hebben 2 grote spellen gedaan en vervolgens nog 1 wedstrijdje gevoetbald. Het was super omdat ik het ook heel leuk vind om aan oudere kinderen lessen te geven. Na de les kon ik even op adem komen. De juf kwam naar me toe en vertelde me dat de volgende groep 60 kinderen had. Ze vroeg of het een probleem was . Ik vond van niet en heb dus aan 60 kinderen van 11 jaar tegelijk lesgegeven. We begonnen met het lijn spel. Wat heel leuk was want ik kon nu mezelf helemaal laten gaan. Ik zei bijvoorbeeld ‘are you ready’ en die kinderen zeiden ‘yes’ dus ik weer ‘are you ready???!!’ en die kinderen ‘YEEEEEESSSSSS!!!!’. Het galmde allemaal, heerlijk en de kinderen genoten en ik ook. Ik heb ze helemaal gek gemaakt en de lessen vlogen voorbij. Het was 11 uur en mijn tijd zat erop omdat ik weer naar vilma toe moest om alles te regelen voor de ingezamelde spullen. Ik liep naar vilma toe en dalia was net terug gekeerd uit Nederland. Ze had het er super naar haar zin gehad! Eenmaal weer terug kon ze weer alles zelf regelen en ook voor ons zorgen, dat vond ze zelf toch wel heel fijn. Na de thee ben ik naar ons appartement toegelopen en heb ik nog wat geluierd samen met David. Daarna zijn we wat gaan eten bij de sushi bar. Na het eten nog even een filmpje gekeken en morgen is mijn vrije dag . Het is wel een leuke dag want dan krijg ik voor het eerst litouwse lessen. Tot morgen
Dag 41 (3 mei)
Vandaag was ik vrij maar ik kon niet helemaal uitslapen tot 12 uur. Half 9 ging de wekker en ik heb nog even gedoucht en gegeten. Daarna ben ik doorgelopen naar de docente die me helpt met deze lessen. De lessen worden gegeven in Kranto. Bij de mensen met een beperking. Ik ben door de docente binnengelaten en ik heb 5 grote woordenlijsten meegekregen die ik kan gaan leren. We hebben ook de uitspraak geoefend en wanneer ik wat moet gebruiken. Dit is wel handig omdat ik nu geen vertaalster meer heb bij de school . Kortom ik zal het dus zelf allemaal moeten vertalen. Na de les ben ik weer terug gegaan naar ons appartement en heb ik de woordjes er al flink in zitten te stampen. Daarna ben ik met David naar de winkel gelopen heb ik nog wat gehaald en voor de rest heb ik mijn gemak gehouden. Savonds ben ik met David naar de wok toe gelopen en heb ik lekkere bami op! Ik kon niet heel lang eten want David ging wat anders doen en ik heb de hobbit gekeken. Het was een dagje om even te ontspannen want morgen moet ik weer gaan werken aan het schoolproject van pradine. Ik ben benieuwd hoe dat het zal gaan verlopen. Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 162
Totaal aantal bezoekers 19778

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: