dag 37 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 37 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 37 litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

01 Mei 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 37(29 april)
Zo vandaag was het weer vroeg want eerst kon ik natuurlijk uitslapen in het weekend maar nu moest ik er vroeg uit. Ik heb wat gegeten en me tas in gepakt en ben richting pa en ma gelopen. We reden met de auto naar stage , dat was nog een heel gedoe om er te komen omdat ik normaal binnendoor loop. Na een aantal keren fout gereden te zijn kwamen we aan bij pradine, de basisschool. We liepen richting Lina en die vond het super dat mijn ouders er waren. We kregen meteen een rondleiding door de school. Me ouders werden voorgesteld aan de muziekdocent en die pakte me meteen vast om te knuffelen om aan te geven hoe blij ze met me waren. Ik had dit zelf niet verwacht maar het gaat super goed op stage. We werden verder rondgeleid en ik ben na een paar minuten mijn materialen gaan halen en heb alles klaargezet samen met Loreta(de vertaalster) omdat mijn les begon. Pa en ma die kregen verder een rondleiding van Lina. Ik begon met de les en heb de kinderen helemaal gek gemaakt. Ik gaf vandaag een les dansen, eerst een aantal oefeningen voor het ritme en daarna de gangnam-style. De kinderen werden helemaal gek en helemaal blij van de gangnam-style. Dat was echt super en hoop dat ze het nog lang blijven doen. Het eerste uur vloog voorbij en inmiddels waren pa en ma ook in de les om te kijken. De les was voorbij en we hebben wat gedronken bij lina. Na de thee kon de 2de les beginnen en hierin zaten de wat kleinere kinderen. Onder anderen ook Lucas en Lucas vond het niet leuk en deed heel erg ongeïnteresseerd mee. Het was heel komisch om te zien en ma die lachte zo hard dat ze tranen in haar ogen kreeg . Ook de juf moest er zelf erg om lachen. Ook deze les vloog voorbij en de gangnam-style beviel ze weer heel erg goed. Ik heb weer samen met de rest wat gedronken en begon aan de 3de les. Ook deze ging goed en ook bij de gangnam- style gingen ze weer helemaal los. Ik heb de spullen opgeruimd en pa en ma namen afscheid van lina en de vertaalster. We zijn doorgereden naar het weeshuis, Ik heb ze het weeshuis laten zien. We kwamen aan bij het weeshuis en als eerste gingen we bij het gebouw voor de oudere kinderen naar binnen. Daar is namelijk ook de sportruimte met de tafeltennistafel en ook de gewichten. Pa en ma vonden de ruimte heel mooi en we zijn doorgelopen naar het basketbalveld. Dit veld is vorig jaar aangelegd en is spiksplinternieuw omdat vorig jaar het ek voor basketbal in litouwen werd gehouden. Dit was wel heel mooi en achter het basketbalveld ligt het weeshuis voor de kleinere kinderen en baby’s. We zijn doorgelopen en kwamen aan bij het luik waar de mensen hun kinderen ten vondeling leggen. Het was heel indrukwekkend om het weer te zien en we mochten nu zelfs naar binnen toe. De vrouw sprak Duits en pa ook dus die konden wat praten met elkaar. We gingen naar binnen en kwamen binnen bij de woonkamer. We liepen door naar de slaapkamer en daar lagen alle baby’s , ze waren allemaal heel lief en zaten ons aan te kijken lachend met van die hele grote ogen. Het maakte heel veel indruk op ons , zeker toen we weer wegmoesten. Pa en ma hadden het er ook moeilijk mee om het zo te zien. Na het weeshuis zijn we naar ons appartement terug gereden en heb ik mijn spullen afgegooid want we waren nog niet klaar met de tour. We liepen nu door richting het gemeentehuis om Irene en vilma ( onze litouwse contactpersonen) te onmoeten. Alleen Irene was er omdat vilma een bespreking had. Normaal praat ik niet vaak met Irene omdat ze alleen vloeiend Duits spreekt maar pa die beheerst ook de duitse taal dus het was nu ook geen probleem voor ons. Na een tijdje kwam ook vilma er bij zitten die klaar was met haar bespreking en ook die hebben pa en ma leren kennen. Na de thee en koffie zijn we terug gelopen naar ons appartement en hebben we derest opgepikt want we gingen weer eten bij de galerija. Het was weer heerlijk! Na het etentje heeft ma de dames de kamer laten zien waar ze overnachten en pa, David en ik hebben geïnformeerd over een maandkaart voor het zwembad in Hotel Romantica. Het kost hetzelfde als impuls en we mogen 12 keer per maand ernaar toe. Dan kunnen we gebruik maken van de fitniss ruimte, sauna en zwembad. Dit gaan we even besproken en ik denk dat ik hier een abbonement op ga nemen omdat het nog geen 5 minuten lopen is vanaf mijn appartement . Ik ben benieuwd en komt goed. Ik lig nu in ben en ga snel slapen want morgenvroeg afscheid nemen van pa en ma . Het zal zwaar zijn maar ze weten waar ik nu stage loop en dat het goed gaat .Ik zie ze weer over 5 weken en komt dan helemaal goed want dan staan ze op het vliegveld samen met Appie men grote Rotterdamse vriend te wachten op me en dan ben ik weer thuis. Slaap zacht en tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 212
Totaal aantal bezoekers 19790

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: