Dag 33 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 33 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 33 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

28 April 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 33 (25 april)
Vandaag leek het een hele normaal donderdag te worden, maar dat liep heel anders dan verwacht. Ik kon namelijk uitslapen tot kwart voor 10, wilde wat gaan eten maar ik werd gebeld. Het was Dalia en die had bericht gekregen dat de spullen er waren van onze inzamelingsactie. We moesten meteen naar de directeur gaan om een busje te regelen, dan zouden we vandaag de spullen nog kunnen gaan halen. Ik had intussen David al opgetrommeld om me te gaan helpen. We zijn vervolgens met zijn 3en richting het plaatsje gegaan waar onze spullen waren. De buschauffeur was een hele aardige man en wilde ons helpen alleen hij sprak geen woord engels, communiceren lukte dus niet echt goed. Onderweg kwamen we langs allerlei kleine dorpjes en daar was de armoede goed te zien. Houten huisjes. Huizen in elkaar gezet met scheve stenen en leem en nog veel meer. Ik heb mijn ogen uitgekeken toen we richting onze spullen gingen. Eenmaal aangekomen bij de spullen waren er overal groene stikkers opgeplakt om nog duidelijker te zien dat de spullen van ons waren. We hebben alles ingeladen en het was nog een heel gedoe om aan te geven dat de spullen van ons waren omdat we iets moesten ondertekenen, we spreken natuurlijk geen woord litouws maar daar gingen ze wel vanuit. Uiteindelijk is het toch gelukt en zijn we met een bomvolle bus terug gereden naar panevezys om onze spullen uit te laden. We reden de zelfde weg weer terug en ik heb me geen moment verveeld, David ook niet! Het is heel raar om die armoede te zien. Thuis aangekomen hebben we de spullen uitgeladen samen met de kinderen van de Kranto school. De spullen liggen nu opgeslagen in een kamer van de kranto school, We hebben zelf de sleutel en kunnen er bij wanneer dat we zelf willen. Heel de actie is dus goed gelukt en nu alleen nog maar uitdelen. Het is wel een opluchting dat alles goed is gegaan en nu besef je pas hoeveel er geregeld moet worden om die spullen hier te laten komen. Na al het gesjouw ben ik met David terug naar ons appartement gelopen en heb ik nog even 1 uurtje op bed gelegen. Na dat ik wakker ben geworden zijn David en ik richting de galerija gelopen om samen wat te eten. Kimberley belde ons op en is even later ook gekomen om nog wat te eten. Na ons etentje zijn we terug gelopen naar het appartement. Ik heb nog even mijn presentatie van morgen voorbereid want dan moet ik mezelf gaan vertegenwoordigen bij de mbo topper van zeeland. Ik ben echt benieuwd hoe het zal zijn en of dat ik in de finale zit. Tot morgen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 141
Totaal aantal bezoekers 19772

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: