Dag 25 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 25 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 25 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

19 April 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 25 ( 17 april )
Vandaag had ik weer een dag bij pradine. Mijn wekker ging net zoals gister om half 8 en ik heb me gedoucht. Nog even wat gegeten en ben vervolgens naar mijn stage gelopen. Heb mijn spullen gepakt en liep naar de gymzaal toe om alles klaar te zetten maar tot mijn verbazing zag ik dat de gymzaal alweer bezet was door de dansklas. Ik moest dus eigenlijk gaan lesgeven in de kleine ruimte namelijk een normaal klaslokaal. Ik zag dit niet zitten en ben naar buiten gegaan met de kinderen. De zon scheen en het was helemaal niet koud. Het was heerlijk om in de buitenlucht les te geven. De les begon en de kinderen waren allemaal heel enthousiast. Er was alleen 1 groot nadeel , het asfalt was van een hele slechte kwaliteit. Het was scherp en de kinderen hadden moeite met grip. Ik moest dus ook heel voorzichtig zijn met de intensiteit van de les. Ik heb het fluitspel ook aangepast want het liggen, zitten en staan was niet echt gepast. Tijdens het laatste spel gebeurde er een ongeluk een meid viel met haar hoofd op de stenen. Het meisje was helemaal van slag maar het viel gelukkig mee met de verwondingen. Besef me wel heel goed dat het gevaarlijk was en ben na het ongeluk ook wat anders gaan doen. Na de les heb ik de spullen opgeruimd samen met de Loreta de vertaalster en ben weer gymlessen gaan geven in de gymzaal omdat de dansklas alweer klaar was. De 2de les begon en de kinderen waren allemaal weer heel enthousiast. Dit geld ook voor de 3de les. De 4de les was speciaal omdat de juf heel veel lacht en heel vriendelijk met de kinderen omgaat. Ze heeft niet zo’n autoritaire stijl van lesgeven voor de kinderen maar een stijl die ik gewend ben in nederland. De kinderen waren dus ook heel erg vrolijk en open voor me. Bij de andere klassen duurde dat nog wel even. De kinderen hebben lekker gesport en na een tijdje was ook deze les voorbij. Ik begon aan mijn 5de en laatste les van de week en dat was een hele speciale omdat de kinderen die binnenkwamen die hadden al een keer de les gehad die ik wilde geven dus ik moest snel improviseren. Het werd een les estafette waarbij het gek doen een belangrijke rol speelde. De kinderen deden spelletjes zoals teken-, ren- en bouwestafette. De kinderen lekker gek maken door ze te laten schreeuwen en vervolgens lekker laten uitrazen. Na de les heb ik nog even Lina en Loreta een fijn weekend gewenst en ben nog even naar Dalia gelopen om nog even wat te drinken bij ze en een beetje bij te buurten. Ik ben wel heel moe nu en ga zometeen ook even slapen want het heeft veel energie gekost deze week. Ik heb nog wat gegeten en een film gekeken met david. Morgen weer een dag maar ik denk dat ik maar eens een dag rust neem. Is een beter idee.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 146
Totaal aantal bezoekers 19793

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: