Dag 20 litouwen, Nieuwe stageplaats! - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 20 litouwen, Nieuwe stageplaats! - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 20 litouwen, Nieuwe stageplaats!

Blijf op de hoogte en volg Luuk

13 April 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 20 ( 12 april )
Vandaag was een nieuwe dag,we hadden namelijk afgesproken samen met dalia om naar een nieuwe stageplaats te gaan. We moesten om kwart over 9 bij dalia zijn en we liepen samen door naar de basisschool en dat was een hele grote school. Het is namelijk een oude Russische school die is omgebouwd een aantal jaar geleden voor de kinderen tot een basisschool. Het is eigenlijk een basisschool en middelbare school in 1 omdat het hier niet werkt met groepen maar met klassen. 1ste klas, 2de klas enz. De kinderen in Nederland gaan in Nederland naar de basisschool tot hun 12de maar hier op deze school kunnen kinderen tot hun 16de op de school zitten. Dus het is eigenlijk een middelbare en basisschool in 1. We liepen naar binnen en meteen viel het op dat het een erg grote school is en het is ongeveer net zo groot als de K-S-E ( mijn oude middelbare school ), ook het aantal leerlingen op deze school is gelijk met de k-s-e. We liepen naar binnen toe en er kwam een man naar ons toe die engels sprak. Die heeft ons vervolgens mee genomen naar een kantoor van de directrice. Wat meteen opviel is dat er overal diploma’s hangen en de prijzen zijn duidelijk zichtbaar. Deze school is ook erg van trots en eer. We hebben met de directrice gesproken en ik ga waarschijnlijk ook engelse lessen geven aan de kinderen hier. Ik word dus ook een engelse leraar op deze school. Ik vind het kei gaaf en ga mijn vader achterna! Ook de sportlessen gaan we geven op deze school, ze hebben een eigen lessen map waar ze zich heel strikt aan houden maar als we ideeen hebben of lessen dan is er wel de mogelijkheid om die te combineren met elkaar. Ook ga ik er waarschijnlijk danslessen geven. Dan hebben we het over Aerobics, steps en kinderdansen. Het is echt super gaaf want het zijn allemaal dingen die ik thuis ook doe. Na het gesprek kregen we een rondleiding. De school is heel oud maar functioneert nog wel goed. We zijn eerst naar de danszaal gegaan en daar waren er kinderen uit de 2de klas aan het dansen. Heel leuk om te zien en het gebeurde niet op muziek vanuit de pc maar vanuit muziek van de piano. Iets wat ik in Nederland niet meer mee maak. We hebben gekeken en zijn voorgesteld aan de dansleraar van de klas. Vervolgens zijn we doorgegaan met de rondleiding en we hebben van allerlei soorten lokalen bezocht. Het lokaal van biologie, geschiedenis en ook engels. Was heel leuk om te zien dat ze ook van die dieren hadden van biologie en bij geschiedenis veel boeken uit de 2de wereld oorlog. We zijn verder gelopen en we mochten ook kijken bij de logopedist en de psycholoog, want die zitten ook in het gebouw namelijk. Bij de logopedist hing ook al een gloednieuwe beamer. Die beamer was hetzelfde als de beamers in Nederland. We hebben nog wat rondgekeken en alle wc’s waren verbouwt behalve die op de 1ste verdieping, daar waren nog ouderwetse wc’s en het was heel gek om te zien want ik heb zoiets nog nooit in een schoolgebouw gezien. Na dat we klaar waren hebben we alles afgerond en zijn we naar ons appartement gelopen. Ik ben nog even naar bed gegaan en heb het huis weer een beetje opgeruimd. Een was gedraaid en daarna ben ik met David en Kimberley wat gaan eten bij de Chili Pica. Pizza voor het gemak! Na het eten ben ik gaan douchen en hebben we nog wat gedronken. Eenmaal toen iedereen klaar was zijn we doorgelopen naar aragvi ons cafeetje/ uitgaanskroegje. Het was weer heel gezellig en het was een hele leuke avond. Volgende week zaterdag moeten we er ook naar toe omdat ze een verassing hebben voor ons. Ik weet al wat maar dat ga ik nu nog niet vertellen wat het is. Ze vinden het heel leuk dat wij er komen omdat ook al zouden we niets kopen en weinig dan houden we er toch sfeer in. De uitsmijter geeft ons ook vaak vrij kaarten dus het komt helemaal goed. Nu slapen want morgen heb ik ook nog een aantal dingen te doen. Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 163
Totaal aantal bezoekers 19779

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: