dag 4 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 4 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 4 litouwen

Door: luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

27 Maart 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 4(27 maart)
We zijn vandaag de dag wat later begonnen, iedereen kon uitslapen en even goed uitrusten. Vandaag zijn we gaan kijken hoe dat het reizen met de bus werkt. Het werkt eigenlijk hetzelfde als in Nederland. Ook met schema’s alleen het is nu nog erg kijken welke bussen we pakken waar naar toe en waar we uit moeten stappen. De bus stopt bij elke halte, er zitten geen stop knoppen in de bus. Iedereen is ook stil in de bus, de buschauffeur zegt ook helemaal niets en ipv de OV-kaart moet je je buskaartje in een machine stempelen. Het zijn overigens ook afgekeurde bussen uit westerse landen die rondreizen in litouwen. De eerste busreis waar we naartoe gingen was Impuls. Dat is een groot oord om te relaxen. Daarin kun je fitnissen, steppen, aerobicen, zwemmen, in de sauna, ijsgrotten bezoeken en nog in de vele bubbelbadden. Dit is bedoelt voor de rijke Litouwers omdat de kosten daar hetzelfde zijn als in Nederland. Hieronder in de tabel zie je hoeveel de kosten zijn voor een abonnement
1 maand abonnement waarbij je elke dag toegang hebt kost 55 euro per maand. Dit is heel veel geld alleen het hele gebouw ziet er ook beter uit dan de meeste centra in Nederland. We kregen een rondleiding in Impuls en het was heel gek want er was een vrouw onwel geworden in de gang en die lag levenloos op de grond. De mensen liepen er gewoon omheen alsof het heel normaal was. Ze werd wel geholpen maar het was wel raar om te zien dat mensen ook gewoon erlangs bleven lopen. Na dat we de rondleiding hadden gekregen bij impuls gingen we door naar het volgende adres, met een andere bus zijn we doorgereden naar Babilonas. Een groot winkelcentrum voor rijke mensen, de prijzen voor de spullen hier zijn hetzelfde als in Nederland. Je hebt de takko, sportwinkels, een casino en allemaal andere winkels zoals in Nederland, het was wel fijn om even te winkelen in ‘normale’ winkels. We hebben nog even lekker gegeten daar en het was erg lekker omdat alles vers werd klaargemaakt. Alleen het nadeel is dat het winkelcentrum erg ver van ons appartement ligt. Na het winkelen zijn we terug gereisd naar ons appartement en zijn we gaan skypen met familie en bekenden omdat het vandaag de eerste dag is dat we Wifi hebben in ons appartement. Ik heb dus even kunnen skypen met ma, pa, men Rotterdamse vriend Appie en een paar andere vrienden. We zijn daarna rond een uur of 8 nog even wat gaan eten en zijn nu net terug in ons appartement. Ik ga mijn verhaal afronden omdat we gaan ‘’kingsen’’ met heel de groep. Ik ben benieuwd hoe het afloopt, zeker omdat ik morgen met David om 10 uur bij pradine de basisschool moet staan. Morgen dan vertel ik hoe dat het spel is afgelopen.

• 27 Maart 2013 - 23:13

Betty Exalto:

Hoi Luuk,

Ook ik volg je avonturen via je blog hier. Ik vind het erg leuk om te lezen.

Ben vanmorgen twee uur bezig geweest om skype te installeren bij je rotterdamse vriend Appie! En ik begrijp dat het hem gelukt is om met je te skypen vanavond!

Hij vertelde vanmorgen dat hij je graag ondeugende dingen leert haha die ouwe man!

Ik vroeg gisteren of het een cultuurschok was om daar te zijn op je facebook, het lijkt me best wel, wij klagen hier over minder en crisis maar jij zult daar vast wel ziem dat wij het hier best wel goed hebben in Nederland!

Nou ik blijf je volgen hier en verder hoor ik het wel van Appie of Marloes!

Heel veel plezier en succes daar!

Groetjes Betty.

• 27 Maart 2013 - 23:45

Angelique:

Hoi Luuk,

Wat leuk dat we jou kunnen volgen op waarbenjij.nu.

Tot nu toe een hele belevenis volgens mij...en vooral het verschil met Nederland zal wel erg groot zijn!

Geniet ervan...weer een ervaring rijker!

Groetjes Angelique