Dag 27 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 27 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 27 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

22 April 2013 | Litouwen, Panevėžys

Vandaag was het een speciale dag want vandaag ga ik voor het eerst naar de grote russische school. Ik kon uitslapen. Ik heb wat gegeten, gedoucht en ben vervolgens naar dalia gelopen om nog het een en het ander te bespreken. Ik kwam er aan en heb de zaken doorgenomen van de spullen die we hebben verzameld. Ik heb vervolgens ook meteen het internet van volgende week vrijdag geregeld. Ik ben namelijk genomineerd door het cios als de uitblinker van de school. Ik heb volgende week een gesprek met een jury die van elke school een leerling in zeeland gaat bekijken wat hij of zij heeft gedaan om een uitblinker te worden. Ik kan dus met skype bij die bijeenkomst zijn en ook meteen mee volgen. Ik ben erg benieuwd! Na dat alles was geregeld ben ik door gelopen naar de russische school. Ik kwam daar aan en ben meteen opgevangen door Nerious de man die me begeleid in de school. We hadden een gesprek met elkaar over de uren die ik ga lopen terwijl we naar de lokalen van het vak engels toe liepen. Ik ga stage lopen op donderdag op de school en op vrijdag heb ik een vrije dag om helemaal tot rust te komen. Ik ben vervolgens voorgesteld aan de docenten van Engels en die waren heel erg vriendelijk. Ik zou eerst bij de oudere les gaan geven maar die hadden een toets waarbij ik niets kon doen dus ik liep met Nerious naar het andere lokaal toe waar een juf zat die ook engels gaf en die ook al wat oudere kinderen les aan het geven was. Ik ben vervolgens voorgesteld, heb mezelf ook nog voor gesteld en ben achter in het klaslokaal gaan zitten om alles te observeren. Alle kinderen konden best wel goed engels en het lijkt me moeilijk om deze kinderen nog iets aan te leren omdat mijn Grammatica en mijn schrijven van engelse teksten niet echt mijn sterkste kant is. Ik heb vervolgens nog een oefening gegeven van de ‘Present simple’. Die had ik toevallig nog op mijn pc staan, dit was een oefening van pa die hij geeft aan de mavo 4 klassen. Heb de oefening gegeven en heb vervolgens ook de les afgesloten. Heb nog met de docenten besproken wat hun wensen waren en wat ze van me verwachten. We hebben afgesproken dat ik de eerste 2 weken ga observeren en daarna ga ik beginnen met het geven van engelse lessen aan de klas. Na de engelse les ben ik doorgelopen naar de aerobics lessen want de kinderen krijgen ook aerobics. Ik kwam eraan en ik leek net een aap. Iedereen keek me aan en het was meteen heel erg stil, de juf kwam binnen en heeft me voorgesteld. De les begon vervolgens en alles verliep heel goed. De oefeningen zijn bijna hetzelfde als in nederland. Ik kan hier misschien in het vervolg wel lessen steps gaan geven voor de groep. Ik moet daar nog even voor kijken. Na de les heb ik even wat gedronken en daarna kwam er nog een andere groep die precies dezelfde les kreeg. Na deze danslessen was ik klaar op de school en ben ik nog even doorgelopen naar Dalia omdat ze me gebeld had en ik haar maar het lukte niet om haar te bereiken. Ik kwam aan en ze zaten nog aan de koffie. Ik werd uitgenodigt en heb vervolgens anderhalf uur lang gebuurt met dalia en vilma. Het was heel apart omdat we het hadden over Litouwen en rusland. Dat de russen nog niet zo lang geleden pas gescheiden was van Litouwen en dat de moeder en veel familie van vilma is gestorven in de kampen van Siberie omdat ze gedwongen werden daarna toe te gaan. Ze hadden teveel land in het bezit volgens de russen en daarom moesten ze maar gedeporteerd worden. Het was wel heel erg om te horen maar ook heel interessant om te horen hoe het land verandert is met de jaren. Na anderhalf uur ben ik naar huis gegaan en heb nog wat gegeten thuis. Heb vervolgens boodschappen gedaan samen met lotte en eenmaal thuis nog een filmpje gekeken. Morgen ga ik zwemmen bij Impuls voor de eerste keer en ben heel benieuwd hoe dat het zal zijn! Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 19827

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: