dag 12 litouwen (1ste voetbaltraining) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 12 litouwen (1ste voetbaltraining) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 12 litouwen (1ste voetbaltraining)

Blijf op de hoogte en volg Luuk

05 April 2013 | Litouwen, Panevėžys

Vandaag was het vroeg opstaan omdat we om kwart voor 10 uiterlijk bij het gemeentehuis moesten zijn. We hadden het net gehaald, Dalia onze litouwse moeder was nog niet aan het wachten. Ze is met ons naar Ekranas toegelopen, De voetbalclub van panevezys. Dit is ook de club die altijd kampioen word in Litouwen dus dit mijn eerste keer dat ik speel bij een profclub, dat voelt best goed haha! We kwamen aan bij Ekranas en liepen door naar de kantine maar de Directeur was er nog niet. We hebben even gewacht, kregen wat drinken en na een poosje kwam de directeur samen met de trainer van de dames ons even uitleggen wat de bedoeling is. We mogen gratis mee trainen met de teams gedurende onze hele stage periode. De dames spelen bij meiden die veel jonger zijn als zij maar dat komt omdat er maar 1 meidenteam is en zelfs dat team is nog niet compleet. David en ik mogen voortaan mee voetballen bij jongens van 18 en 17 jaar. Dit zijn jongens die 5 keer per week trainen, we mogen zelf weten hoeveel trainingen we volgen en hoeveel. Na dat alles duidelijk was zijn we naar huis gelopen, even dalia gedag gezegt en terug gelopen naar ons appartement, eenmaal thuis aangekomen hebben we even wat uitgerust en na dat we uitgerust waren zijn David, Lianda en ik een balletje gaan trappen bij Ekranas. We speelde het spel 16-tienen, er kwam zelfs nog even een jongen van de voetbalschool meedoen! Het was gezellig en naar 1 uurtje zijn we terug gelopen naar huis. Onderweg bedachten we onszelf en zijn we boodschappen gaan doen voor hier in huis samen met Lianda, Lotte , David en ik. Na dat we de boodschappen thuis hadden weg gezet hebben we nog wat gegeten en vervolgens zijn David, Kimberley en ik naar het weeshuis doorgelopen. Op weg voor mijn 2de middag bij het weeshuis. Aangekomen bij het weeshuis gingen de kinderen meteen mee naar de sportruimte om te spelen met ons , fitniss en tafeltennis doen ze altijd, deze middag ook. De kinderen kwamen binnen ook en begonnen te lachen en gaven ons allemaal een hand. We hebben niet de hele middag binnengezeten we hebben buiten ook een sneeuwballen gevecht gehouden. Kijken wie de meeste personen kon raken en later 3 tegen 3, was wel heel leuk en goed te doen met 10 centimeter sneeuw. Na dat we klaar waren bij het weeshuis en iedereen ons een hand gaf moesten we haasten naar de bus. We hadden hem net gehaald en dat moest ook omdat we onze 1ste voetbal training hadden bij ekranas. Even snel omkleden en meteen meedoen in de rondo. Na de Rondo deden we de hele tijd 2 tegen 2, het was erg vervelend want ze hebben hier een andere manier van spelen en dat is lastig omdat er geen tactiek of iets in zit. Na de 2 tegen 2 partijtjes hebben we 1 grote partij gedaan en dat was ook wennen omdat ze hier niet 1 man oppakken maar ze lopen rond als een kip zonder kop. Dus misschien kunnen ze nog wel wat leren van ons. Eenmaal klaar met de training hebben David en ik de trainer nog bedankt en zijn we doorgelopen naar ons appartement, aangekomen bij ons appartement heb ik even gedouched , samen met David een nieuwe gedraaid en het vuilnis buiten gezet. Toen we daar mee klaar waren zijn we wat gaan eten bij de XX Galerija. Erg lekker en kort daarna terug gelopen naar ons appartement gelopen om weer een filmpje te kijken. Nu de film is afgelopen heb ik mijn verslag getypt maar morgen typ ik weer iets over Kranto de basisschool want morgen moet ik daar voor de eerste keer stage lopen.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 19839

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: