de 16e dag ( weeshuis 1ste lange stagedag ) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu de 16e dag ( weeshuis 1ste lange stagedag ) - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

de 16e dag ( weeshuis 1ste lange stagedag )

Blijf op de hoogte en volg Luuk

16 April 2014 | Litouwen, Panevėžys

Vandaag was weer een dag na het weekend. De dag begon met een kleine omweg richting het gemeentehuis zodat Tomas al het een en het ander zou zien van Panevezys. We kwamen aan bij het gemeentehuis en hebben daar even wat gedronken. Tomas heeft kennis gemaakt met Dalia, vilma en Irena. Tomas en Ruben zijn vervolgens doorgereden naar andere plaatsen op de fiets. Marc en ik hebben vervolgens bij Dalia op het kantoor gewerkt aan onze uren verantwoording zodat we onszelf kunnen verantwoorden tegenover school qua werkuren. We zijn kort daarop richt Pradine gelopen om te kijken wat voor materialen ze nodig hebben. De kinderen waren er niet maar wel de materiaalvrouwen die er altijd een oogje op houden. We hebben een lijst gemaakt met materialen die nog nodig zijn zodat ik die kan gaan aanschaffen voor de school. We hadden niet heel veel tijd over en zijn na een snelle lunch doorgereden richting het weeshuis. Vandaag begonnen we er om 1 uur omdat de kinderen toch vakantie hebben. Om 1 uur zijn we gestart in de sportzaal waar we hebben gebiljart, getafeltennist en gefitnist met de kinderen. De zon begon te schijnen en we zijn naar buiten te gaan om te basketballen met de kinderen. De andere (marc, Ruben en Tomas) zijn gaan voetballen met een aantal kinderen. Ik ben bij de kleine weeskinderen gebleven en heb veel spellen gedaan. Er is veel gelachen en de tijd vloog voorbij, voor ik het wist was het alweer half 5. Ik ben naar de fitness hal toe gelopen en heb daar nog ongeveer 3 kwartier de kinderen geholpen met fitnessen. Dit kunnen de oudere weeskinderen al zelfstandig alleen ik ondersteun ze daar waar nodig is. Het was weer tijd om te gaan en thuis waren de dames al weer bezig met het bakken van hamburgers. Dit jaar koken we meer in ons huis zodat we toch nog iets leren hahaha. Morgen heb ik een gesprek met de directeur en in de ochtend ga ik beginnen aan mijn voorbereidingen voor de ALO. Tot morgen!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 19751

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: