Dag 4 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu Dag 4 Litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

Dag 4 Litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

02 April 2014 | Litouwen, Panevėžys

Vandaag begon goed omdat we officieel hadden getekend voor het appartement, Alles was nu dus geregeld. Na alles te hebben geregeld zijn we een lange fietstocht gaan maken met de directeur van de grote middelbare school waar we in verblijven. Andere studenten gingen ook mee met de fietstocht. Het was leuk om andere studenten te ontmoeten, deze studenten waren alleen 2 of 3 jaar jonger dan ons. We gingen fietsen en gingen overal langs. We reden 10 kilometer en ondertussen heb ik veel gesproken met studenten van de middelbare school. Ik merk wel dat ze het lastig vinden om engels te praten met anderen omdat ze het helemaal niet gewend zijn om met buitenlanders te praten. We kwamen aan bij een speciale plaats waar 3 grote kruisen stonden. In de Sovjet tijd wilde mensen uit litouwen er een Litouwse kerk bouwen alleen dat mocht niet dus die is afgebroken en verwoest na een aantal weken. De foto’s hiervan zijn op facebook terug te zien. Na alle verhalen gehoord te hebben zijn we doorgereden lang allerlei dorpjes. We kwamen na een tijdje aan bij een waterzuiveringsinstallatie. We kregen er een rondleiding hoe dat het water van Panevezys werd gezuiverd. Het was leuk om te zien alleen het duurde erg lang en ik vind het niet interessant om 2 uur lang te gaan luisteren naar een man die het alleen maar heeft over verschillende soorten slik in het water hahahaha. De rondleiding was afgelopen en we zijn door gereden naar ons appartement , we hebben nog even wat gegeten met de studenten en degene die de tour‘georganiseerd’ hadden. We konden even bijkomen van de lange tocht en hebben ook allemaal even ontspannen in ons huisje, nog wat boodschappen gedaan en vervolgens zijn we het tijdschema in elkaar gaan zetten voor de komende 10 weken wie waar ergens gaan stage lopen. Ik zal Maandag van half 9 tot half 5 stage lopen bij Pradine de basisschool. Dinsdag van half 9 tot 2 stage lopen op de basisschool en van 3 tot 4 stage lopen bij het bejaardenhuis waar ik ga bijbuurten en sporten met die oudjes. Woensdag van half 9 tot half 3 ga ik een speciaal MRT project houden op Pradine omdat de school dat nu nog niet heeft. Ik hoop na 10 weken genoeg te kunnen hebben behandeld zodat hun voor de komende paar jaar hetzelfde kunnen gaan doen zodat de kinderen die speciale zorg nodig hebben dat die kinderen dat ook echt krijgen. Ik ga op donderdag van 8 tot 12 Engelse en gymlessen gaan geven op de grote Russische middelbare school. Ik zal op donderdag van 1 tot 2 stage gaan lopen bij Kranto JDC met mensen die lichamelijk en geestelijk gehandicapt zijn. Het is iets nieuws voor me maar ik ben wel heel erg benieuwd hoe het zal gaan. Dit gevolgd door activiteiten op het weeshuis van 3 tot half 6. Bij het weeshuis ga ik spelactiviteiten geven en ook zal ik gaan fitnessen met de kinderen daar zodat ze een keer andere activiteiten hebben. Op de vrijdag zal ik bijna heel de dag te vinden zijn in het gemeentehuis om alles te regelen wat te maken heeft met mijn geldinzamelingsactie. Er is veel geld opgehaald en daar ga ik plannen maken om alles uit te geven en ook om het vervoer etc te regelen. Dit is het schema wat ik ga lopen en ik ben erg benieuwd hoe het deze 10 weken zal gaan verlopen. Nadat we het schema in elkaar hebben gezet zijn we wat gaan eten bij de cili pica. Nog even nagepraat in ons appartement en dan slapen. Morgen gaan we nog even langs de middelbare school zodat de andere die ook een keer hebben gezien. Ik ben erg benieuwd of er iets is verandert. Tot morgen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 181
Totaal aantal bezoekers 19752

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: