dag 10 litouwen, stagelopen begonnen!!! - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 10 litouwen, stagelopen begonnen!!! - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 10 litouwen, stagelopen begonnen!!!

Blijf op de hoogte en volg Luuk

03 April 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 10( 2 april)
Vandaag ging de wekker heel vroeg in vergelijking met de andere dagen, namelijk om half 10. Dit komt omdat we vandaag begonnen zijn met het stagelopen bij de verschillende stageplaatsen. Ik ben om 10 uur gaan douche , heb wat ontbeten en ben vervolgens naar dalia onze Litouwse moeder gelopen. De anderen en ik zaten nog met een paar onbeantwoorde vragen. We hebben nu bijvoorbeeld geregeld dat alle spullen die we ingezameld hebben voor onze stageperiode, dat die vervoerd kunnen worden. Vanaf siauliai is het vervoer geregeld. Nu alleen nog afspreken met Christien waar alle spullen aankomen en welke dag en heel het plaatje van de inzamelingsactie is compleet. Verder nog zaken omtrent het beltegoed op onze telefoon in Litouwen en nog een aantal kleine dingen. Eenmaal klaar ben ik naar huis toegelopen om Lotte op te pikken want die was nog vrij vandaag. We zouden samen wat gaan eten, toen ik thuis kwam zaten David en Lianda wat te eten en zij vroegen of we wilde wachten op hun zodat we met zijn alle wat konden gaan eten. Om de tijd te doden zijn Lotte en ik naar de basisschool van kranto gelopen om te kijken. In de gymzaal waren een aantal kinderen ongeveer 10 aan het basketballen samen met de gymdocent Arturos. Het was 1 dag naar Pasen dus alles was nog relaxt en we hebben een basketbal spel gedaan met de kinderen en Arturos en dat was echt heel leuk, de kinderen vonden het leuk om ons te verslaan en toen ze zagen dat we ook konden basketballen werden ze helemaal gek. Na het spel zijn Lotte en ik terug gelopen naar ons appartement om Lianda en David op te halen. We zijn naar een cafe op de hoek gelopen en hebben daar gelunched, na de lunch zijn we naar huis gelopen en kort daarop zijn David en ik doorgelopen naar de bushalte want vandaag was onze eerste keer dat we stage moesten gaan lopen bij het weeshuis. Het was even wennen om alleen met de bus te gaan maar eenmaal in de bus was het toch best wel goed te doen. Na al het gereis kwamen we aan bij het weeshuis, we zijn rondgeleid door het weeshuis door een vrouw die heel goed engels kon praten. Het was leuk want we leerde nu ook de oudere kinderen kennen, de jongste kinderen lagen namelijk allemaal te slapen. We liepen rond en kwamen bijvoorbeeld op 1 kamer met 2 oudere meiden van 16 en die waren hard aan het praten maar toen we binnen kwamen werden ze ineens heel erg verlegen. Uiteindelijk na alle bezoeken aan de verschillende woonruimtes zijn we naar de gymhal gegaan waar veel fitniss apparaten stonden en ook 1 tafeltennis tafel, achtervolgt door heel het weeshuis hebben we met de kinderen vanalles gedaan. Bankdrukken een wedstrijd want de oudere jongen van 12 tot 18 jaar wilde wel laten zien hoe sterk dat ze waren want alle jongens hier zijn ook veel sterker dan de Nederlandse jongens op die leeftijd. We hebben wat geteld in het litouws en in het nederlands met de kinderen en ik heb zelfs al een soort minilesje judo gegeven. Ook tafeltennis mocht niet ontbreken , hahaha ik versloeg bijna iedereen en iedereen wilde tegen David en mij tafeltennissen om te laten zien hoe goed dat ze waren. De tijd vloog voorbij en voor dat we het wisten was het kwart over 5. We hebben iedereen uitgezwaaid en zijn vervolgens naar de bus gelopen. Die hadden we gemist en we moesten heel het stuk lopen naar de XX want daar hadden we weer gereserveerd met zijn 6en. Het was weer heel goed eten, elke keer ook leuk dat David en ik telkens iets anders nemen. We liepen terug naar huis en thuis hebben we wat gerelaxt, Nog even een filmpje gekeken en de dag vliegt voorbij. Morgen ben ik voor de laatste keer vrij en ga ik met Rasa op stap. Tot morgen!

• 03 April 2013 - 10:06

Heidie:

Hallo Luuk,

Leuk om jullie eerste stageverslag te lezen.Fijn dat het vervoer nu geregeld is.
    Blijf schrijven.Ik zal af en toe iets in de les laten zien.Zet je ook foto's op deze site.

Groetjes aan ieder,

Heidie

• 03 April 2013 - 18:14

Sandra Klep:

Hoi Luuk,

Leuk om je te volgen via deze site. Echt ontzettend knap wat je daar allemaal doet. We lezen met veel plezier je verslagen en denken dan ,dat flikt die toch maar weer!! Ga ervoor ,Luuk en heel veel succes toegewenst namens de LEUR!!!!!!!!!

Liefs, René, Sandra en Jan XXX