dag 6 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 6 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 6 litouwen

Blijf op de hoogte en volg Luuk

30 Maart 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dit was een speciale dag omdat het de laatste dag was dat we werden begeleid door Heidi. Heidi vloog namelijk terug naar Nederland en vanaf nu moesten we alles zelf regelen. We brachten Heidi voor de laatste keer naar het busstation en we hebben haar uitgezwaaid samen met Dalia en Vilma, we hebben daarna nog wat besproken met onze litouwse moeders en zijn daarna terug gelopen naar ons appartement. David en ik hebben een uurtje of 2 getafeltennist en zijn daarna naar ons appartement gegaan om even te slapen voor een uurtje. Na dat ik wakker ben geworden ben ik samen met Lotte op pad gegaan.Het was erg leuk omdat we overal lekker gek deden. Eerst hebben we in een heel ‘duur’ restaurant gereserveerd, daarna hebben we gekeken ofdat we ergens fotokaarten kunnen maken om die naar huis te sturen maar dat word nog een lastige klus, vervolgens zijn we doorgegaan naar de supermarkt en dat was ook erg gezellig en hebben we ook lekker gek gedaan en we werden eerst aangesproken door een vrouw uit Rusland die vond dat we erg vrolijk waren en ze moest er zelf erg om lachen. We liepen verder in de winkel en werden vervolgens aangesproken door een meid van dezelfde leeftijd als ons. Rasa heette ze en ze was met haar vriendin en ze hoorde dat we nederlands spraken, ze bleek de afgelopen zomer doorgebracht te hebben in Nederland. Ze had namelijk aardbeien geplukt in Zundert. Ze kende redelijk wat Nederlandse woordjes en ze sprak ook heel goed engels. We hebben heel lang gebuurt met haar , zelfs zo lang dat we na een tijdje moesten stoppen met kletsen omdat we anders te laat zouden zijn in het restaurant. We hebben telefoon nummers uitgewisseld en ze zou ons toevoegen op facebook. Lotte en ik hebben alles afgerekend en zijn naar ons appartement gelopen. Eenmaal aangekomen in ons appartement moesten we nog opschieten om optijd te zijn in het restaurant, maar het is gelukt en het was echt super. Voor 16litas (4,60 euro) heb ik een groot hoofdgerecht op en dat was erg lekker. Na het etentje zijn we naar huis gegaan en hebben we heel de relax ruimte omgebouwd tot een grote ‘hangplaats’ zodat de 4 stagelopers uit Turkeije, oostenrijk, Frankrijk en Georgie. Er ook bij konden zitten. Eenmaal klaar kon het feest beginnen. Het was erg gezellig en we hebben op ons gemak wat gedronken met ze en lekker bijgekletst. Rond 11 uur zijn we gaan stappen. In een discotheek vlak bij ons appartement. Ook dat was super want we waren alle mans vriend. De meiden en jongens danste met ons en het was echt een super avond. Erg leuk om te zien dat de jongeren het ook leuk vinden dat we hier zijn!