dag 5 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu dag 5 litouwen - Reisverslag uit Panevėžys, Litouwen van Luuk Meesters - WaarBenJij.nu

dag 5 litouwen

Door: luuk

Blijf op de hoogte en volg Luuk

28 Maart 2013 | Litouwen, Panevėžys

Dag 5(28 maart)
Om 9 uur ging de wekker vandaag, het was eigenlijk te vroeg. David en ik dronken plaatselijke Vodka en die was echt heel sterk. Het was gisteren wel een leuke avond. Het spel ‘bussen’ wat ik in Nederland ook altijd speel is hier ook een succes. We hebben de harlem shake nog even met zijn alle gedaan en zijn rond half 5 gaan slapen snachts. Toen ik wakker werd draaide alles nog en er zaten vele litouwse kabouters op mijn hoofd. Ik ben gaan douchen en vervolgens ben ik met dewi en Heidi naar het gemeentehuis toe gelopen om een zalf op te halen voor dewi, we hebben daarbij nog even gepraat met Dalia en Vilma. Na dat we de zalf hadden opgehaald zijn Heidi en ik doorgelopen naar Pradine om ons rooster door te geven aan het hoofd van de school. Het was heel gek want ik vond het helemaal niet lastig om door te geven in het engels wat ik graag wil en wat de tijden zijn wanneer wij de lessen zullen geven. Nadat we alles hadden doorgegeven zijn we doorgelopen naar de Maxima(winkelcentrum) om een bal te halen, we zouden namelijk gaan voetballen. Een voetbal hier is zeldzaam omdat er heel weinig winkels een voetbal hebben, we hebben alles afgezocht en we zijn uiteindelijk terug naar ons appartement gelopen om een bal te lenen bij de basisschool van kranto. Na dat we de bal kregen zijn Heidi en ik terug gelopen naar ons appartement om de rest te gaan halen voor de work-out die we van Heidi kregen, we hebben een rondje hardgelopen waarin opdrukken, bokje springen en nog veel meer in voor kwam. Eenmaal bij het trainingsveld van Ekranas aangekomen zagen we dat het 1ste van Ekranas aan het trainen was. Het zijn allemaal grote sterke mannen die goed kunnen voetballen. Ekranas heeft ook champions legue gespeeld . We zijn naast het 1ste van Ekranas een wedstrijdje gaan spelen met het team onder 18 van ekranas. De wedstrijd was dus eigenlijk Nederland-Litouwen. Het was leuk en we hebben een aantal mensen leren kennen en zijn na een tijdje gestopt. Het was heel gek omdat we gewoon naast professionals een balletje aan het trappen waren. Dat is hetzelfde als dat we in Nederland bij de training van Feyenoord of Ajax een balletje zouden gaan trappen. Na dat we daar mee klaar waren zijn we terug gelopen naar ons huisje om even uit te rusten, onderweg hebben we besloten dat we nog wat spullen moesten hebben. Lianda, Lotte, David en ik zijn vervolgens boodschappen gaan doen en het was heel gek want hier heb je in de winkels grote bakken water met vissen(karpers) erin. Er lag een dode vis in en we keken de hele tijd en de mensen van de vis afdeling zagen het ook maar deden er niets aan. Dat was wel echt heel smerig. Na de boodschappen liepen we naar huis en er zijn tot mijn verbazing 2 andere stagelopers in ons appartement, Een turkse jongen en een meid uit Oostenrijk die hier ook stage lopen kwamen even langs om te kletsen. Het was heel erg gezellig en we hebben nu dus nieuwe vrienden gemaakt. Morgen komen ze langs en gaan we met ze op stap. David en ik hebben vervolgens nog wat gegeten en zijn gaan tafeltennissen in de school van kranto. De directeur die leerde ons zelfs hoe we het moesten uitvoeren want die sloeg ons helemaal van de tafel met zijn ping-pong kunsten. Hij spreekt niet engels maar het is een hele aardige, grappige man. Na het tafeltennissen zijn David en ik terug gegaan naar ons appartement . We hebben onszelf omgekleed en zijn wat gaan eten samen met Heidi voor de laatste keer. Het was erg gezellig en het was de laatste keer dat Heidi mee at omdat ze morgen weg gaat. We zijn naar huis gegaan en iedereen is helemaal op en gaat waarschijnlijk op tijd slapen. Morgen Heidi uitzwaaien. Dus tot morgen!

  • 28 Maart 2013 - 22:18

    Romy:

    Leuk om te lezen Luuk!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Litouwen, Panevėžys

Luuk

Actief sinds 27 Maart 2013
Verslag gelezen: 177
Totaal aantal bezoekers 19786

Voorgaande reizen:

30 Maart 2014 - 07 Mei 2014

2e keer Litouwen

27 Maart 2013 - 31 December 2013

Mijn eerste reis

Landen bezocht: